רבני רמות נגד ברקת: “נחושים להיאבק על זכויותינו”

שרי רוט
|
י"ד אב התשע"ד / 09.08.2014 22:41
רבני רמות נגד התנכלות עיריית ירושלים: “בתחילה סברנו כי מדובר באוסף מיקרי של פרטים, אך כעת הוברר מעל לכל ספק כי זו מגמתה של העירייה” • גורם חרדי בכיר לחרדים10: “הסיעות החרדיות לא ישלימו עם המצב בשכונת רמות. זו עילה לפרישה”

המאבק החרדי בשכונת רמות עולה שלב: לאחר תקופה ארוכה של מאבקים, התפרסם בערב שבת מכתב תקיף, עליו חתומים כל רבני השכונה.

תחת הכותרת: “פניה לתושבי שכונת רמות שיחיו –  היכונו למערכה”, נכתב:

“מזה כ-30 שנה אנו חוזים בהשתאות על המהפכה שעברה שכונת רמות, אשר מקומץ תושבים שומרי תורה ומצוות הפכה המגמה, עד כי כעת מהווה ברמות ציבור שומרי תורה ומצוות החרדים לדבר ה’ למעלה מ-80% כן ירבו.

אך הרשויות התעלמו מהמהפך שעברה השכונה והמשיכו להתייחס לרמות כאל שכונה חילונית, על כל המשתמע מכך. כתוצאה מיחס זה לא הוקצו מוסדות חינוך לילדנו (למרות שמוסדות החינוך החילוני התרוקנו מאין יושב), לא ניתנו שטחים לבניית בתי כנסת, ואלפי מיילדי התושבים החדשים נאלצו ונאלצים עד היום ללמוד בתנאים קשים, וכן עשרות אלפים מהתושבים נאלצים להתפלל בקרוונים, במבנים לא מאושרים ובצפיפות קשה וכיוצא בזה.

כמו”כ המשיכו נציגי המיעוט החילוני במנהל הקהילתי לקיים טקסים, אירועים והופעות (בפרהסיה ברחובה של עיר) שאינם עולים בקנה אחד עם אורח חיינו, ולעת עתה נמנעה סגירת כבישים בשבתות כמקובל בשכונות חרדיות אחרות ועוד כיו”ב.

לאחרונה נתבשר הציבור כי עומד להתקיים מכרז בפאתי רמות א’ אשר ביכולתו לספק פתרונות דיור למאות משפחות בני תורה, אך מה נדהמנו שבמחטף של הרגע האחרון בהשתדלות עיריית ירושלים נלקחה מבני התורה אפשרות זו והאזור יועד לאנשי צבא קבע ומשטרה כמו”כ תוכנן במקום מרכזי פריצות ובילוי בדוגמת בריכת שחיה פתוחה ועוד שאין אח ורע כדוגמתם בכל העיר כולה.

בנוסף לזאת נודע במפתיע כי מבנים במרכז רמות א’ אשר משמשים עד כה בית הספר “בית יעקב”, בכוונת העירייה להסבם בהליך מזורז לישיבה תיכונית המכונה “חכמי לב” – מוסד אשר ראשיו מתריסים בפומבי כנגד גדולי ישראל, בזים למורשתנו,  ועוד נחרדנו לשמוע כי הם עובדים בשיתוף ובמימון של גופים רפורמים.

כמו”כ נערכו לאחרונה בחירות במינהלים הקהילתיים בכל רחבי העיר ואולם רק בשכונת רמות מסיבות המובנות לכל כפתה העירייה בצעד חד צדדי להשאיר את המינהל החילוני המייצג פחות מ-20% על מתכונתו ולהקים מינהל נוסף לציבור בני התורה. מובן שאת רוב המשאבים, התקציבים ועמדות הכח הם הותירו בידי המינהל החילוני כשהללו מנצלים זאת יום יום שעה שעה במטרה להתגרות ולהצר את צעדיו של ציבור בני התורה שהינו הרוב המכריע בשכונה ודוגמאות על כך למכביר.

בתחילה עוד סברנו כי מדובר באוסף מיקרי של פרטים, אך כעת הוברר מעל לכל ספק כי זוהי מגמתם של אנשי העירייה אשר הכריזו עליה באופן רשמי: “לעשות כל שביכולתם לדחוק את רגלי שומרי התורה והמצוות בשכונת רמות ולאכלס במקום ציבור ציוני חילוני”. (סימוכין פרסום רשמי של עיריית ירושלים ט”ז אדר ב תשע”ד)”

לאור האמור לעיל מכריזים הרבנים: “אנו מודיעים בזאת כי איננו יכולים להשלים עם מגמה זו והחלטתנו נחושה להאבק על זכויותינו, שמירת אורח חיינו וחינוך ילדינו.

ולכן אנו קוראים לציבור:

א. לפעול למען חיזוק והמשך ההתיישבות שומרי התורה והמצוות החרדים לדבר ה’ בשכונה.

ב. בימים אלו עסקנים פעילים ונציגי ציבור מקרב תושבי השכונה אשר העניין בנפשם החלו במאבק על צביון השכונה, אנו מבקשים מכל מי שיכול להרתם ולסייע במאבק זה.

ג. אנו פונים לכל מי שיש לו קשרים ברשויות בעיתונות או בכל דרך אחרת, וכן רעיונות מעשיים נוספים מתבקש לשתף את העסקנים ונציגי הציבור ולפעול בכך לטובת המערכה”.

הרבנים מסיימים בקריאה לחברי מועצת העיר: “אנו קוראים לנציגי הציבור החרדי במועצת עיריית ירושלים להציג חזית אחידה ומחזקים את ידיהם לעמוד ללא חת וללא פשרות על שמירת האינטרסים והצרכים של ציבור בני התורה, שלשם כך נשלחו”.

כאמור, על המכתב חתומים כל רבני שכונת רמות מכל החוגים ליטאים, ספרדים וחסידים.

גורם בכיר בסיעות החרדיות בירושלים אמר לחרדים10, כי בשבועות האחרונים הובהר לראש העיר ניר ברקת, כי הסיעות החרדיות לא ישלימו עם המצב בשכונת רמות, וכי אם לא יעשה שינוי מהותי בכל המובנים, הם רואים זאת כעילה לפרישה מהקואליציה.

מכתב רבני רמות