מח”ש סגרה התיק הפלילי נגד השוטר שהשליך דלי על נער חרדי

חיים טוויל
|
ז' כסלו התשפ"א / 23.11.2020 21:47
בתיעוד שהסעיר את הרשת נראה שוטר סמוך לשטיבלאך בביתר כשהוא משליך דלי פלסטיק היישר על ראשו של נער • במח”ש קבעו: השוטר יעמוד לדין משמעתי בגין “שימוש בכוח שחרג מהנדרש” • עו”ד איתמר בן גביר: “מח”ש הפכה להיות גן עדן לשוטרים עבריינים – כולם מקבלים חסינות”

המחלקה לחקירות שוטרים סגרה את התיק הפלילי נגד שוטר היס”מ שהשליך דלי ופגע בנער חרדי לפני חודש וחצי בביתר עילית. כך דווח הערב (שני) עמרי מניב מחדשות 13.

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

עם זאת, במח”ש קבעו כי השוטר יעמוד לדין משמעתי בגין “שימוש בכוח שחרג מהנדרש”.

כזכור, בתיעוד שהסעיר את הרשת נראה שוטר,  סמוך לשטיבלאך ברחוב דרכי איש, כשהוא משליך דלי פלסטיק היישר לעבר ראשו של הנער בן ה-13.

מיד לאחר מכן השוטר לפת את ידיו סביב ראשו של הנער, ויחד עם שוטר נוסף הם הובילו אותו לכיוון ניידת המשטרה. במשטרה טענו כי הנער נצפה משליך בלוק לעבר רכב משטרתי.

שיינדי, אמו של הנער שהצטרפה אליו בהגשת התלונה במח”ש, לאחר התקיפה, סיפרה אז ברשת ב’: “כל מי שראה את הסרטון ראה שהוא הלך בשלום. הוא בסדר עכשיו. לי היה יותר קשה כי לא ידעתי כלום. אנחנו לא נגד המשטרה או המדינה, לא עושים פוליטיקה. אנחנו משפחה רגילה”.

עו”ד איתמר בן גביר, שמייצג את הנער, תקף הערב את המחלקה לחקירת שוטרים על שהחליטה לסגור התיק הפלילי ולהעבירו לדין משמעתי.

בן גביר: “מח”ש הפכה להיות גן עדן לשוטרים אלימים. כל שוטר שתוקף זוכה לחסינות”.

בן גביר הוסיף כי  יאבק בהחלטת מח”ש וימליץ למשטרה להגיש כתב תביעה נגד השוטר.

“ידע כל שוטר מתפרע שיש דין ודיין וגם אם מח”ש סוגרת את התיקים נגד השוטרים לא נהסס להגיש נגדם תביעות אישיות וגם נבחן הגשת עתירה לבג”צ כנגד החלטת מח”ש – המדובר באירוע פלילי לכל דבר וההליך משמעתי במקרה זה הוא לעג לרש”.