שדד, רצח, קבר, והצית הרכב: רוצח היהלומן יקיר הקהילה מלוד הורשע

בית המשפט הרשיע את יאיר בנימינוב ממודיעין ברצח, הצתה, ושוד בנסיבות מחמירות של איש העסקים מלוד, בוריס בוטרשווילי ז"ל • בנוסף הורשע בשיבוש הליכי משפט
חיים טוויל
ז' כסלו התשפ"א / 23.11.2020 19:12

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (שני) את יאיר בנימינוב, בן 53 מהעיר מודיעין, ברצח, הצתה, ושוד בנסיבות מחמירות של איש העסקים בוריס בוטרשווילי ז”ל מלוד – שאירע לפני יותר משנתיים.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

בנימינוב הורשע גם בעבירת שיבוש הליכי משפט.

התביעה עתרה למאסר עולם ודיונים על כך יתנהלו בטיעונים לעונש.

מכתב האישום שהוגש עלה, כי ב-30 במאי 2018 נראה בוריס בוטרשווילי, יהלומן דתי, איש עסקים אמיד ואחד מראשי קהילת יוצאי גיאורגיה בלוד, בפעם האחרונה.

זמן קצר לאחר מכן הודיעה משפחתו כי הוא נעדר. במהלך החקירה שנפתחה, נעצר בתוך שעתיים יאיר בנימינוב, תושב העיר מודיעין.

ב-1 ביוני לפנות בוקר הוביל בנימינוב את החוקרים ליער מודיעין, שם נמצאה גופתו של בוטרשווילי. בדיקת הגופה העלתה, כי היהלומן נורה וגופתו כוסתה בערימת אבנים.

בתום חקירת צוות חקירה מיוחד (צח”מ) של מרחב שפלה, בסוף חודש יוני הוגש נגד בנימינוב כתב אישום.

בכתב האישום נטען, כי בין בנימינוב לבין המנוח היתה היכרות ממושכת על רקע עיסוקם בתכשיטנות. בנימינוב, כך נטען, חב כספים למנוח ונדרש להחזירם, ולכן שררה בין השניים מתיחות.

לפי כתב האישום, בנימינוב הצטייד באקדח ובכדורים תואמים, וב-30 במאי הגיע לפגישה עם בוטרשווילי בקרבת ביתו של האחרון בלוד. לפי התביעה, בוטרשווילי החזיק בתיק שבו נהג לשאת כסף, תכשיטים ויהלומים, ולאחר הפגישה הסיע ברכב היונדאי שלו את בנימינוב לביתו של האחרון. כשהגיעו לחניון הבית, כך נטען, בנימינוב יצא מהרכב, נעמד לצד בוטרשווילי וירה לעברו מספר כדורים דרך פתח החלון של מושב הנהג. ארבעה מהכדורים פגעו בו וגרמו למותו.

מכתב האישום עולה, כי לאחר מכן העביר בנימינוב את גופתו של בוטרשווילי למושב הנוסע, נטל את תכשיטיו וכספו, כיבה את הטלפון הנייד שלו והסתיר אותו בחניון.

עוד נטען, כי הוא שטף את החניון, עלה לביתו, התקלח, החליף בגדים ונהג ברכב ליער מודיעין, שם עצר וגרר את הגופה לשוחה טבעית, הטמין את הגופה וכיסה אותה באבנים. לאחר מכן נהג לתחנת דלק, מילא דלק במיכל, נהג ללוד, הצית את המכונית של בוטרשווילי, ושב לביתו באוטובוס.

עו”ד גל רוזנצוויג שניהל את התיק מטעם הפרקליטות, מסר לאחר ההרשעה:

“ביהמ”ש קיבל את עמדתנו והרשיע את הנאשם ברצח בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות. הנאשם ירה במנוח, בוריס בוטרשווילי ז”ל, 4 כדורי אקדח מטווח קצר בחניון ביתו, בעוד המנוח יושב ברכב.

“הנאשם שדד תכשיטים וכסף שהחזיק המנוח, קבר את גופת המנוח ביער והצית את רכבו. כל זאת, על מנת לטשטש את מעשיו.

“במהלך ההליך, ניסה הנאשם לטפול האשמות שווא על המנוח, בעוד שמכלל הראיות עלה כי המנוח היה אוהב אדם ויקיר הקהילה.

“לצערנו, קרובי משפחת המנוח נאלצו לספוג טענות אלו לאורך ההליך, מבלי יכולת להשיב. עתה ביהמ”ש דחה את הטענות הללו מכל וכל, והעמיד את הדברים על דיוקם. מכיוון שהנאשם הורשע ברצח בנסיבות מחמירות, העונש שייגזר עליו הוא מאסר עולם חובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות