כוחות צבא הרסו ארון קודש • הגר”ד לאו נזף בבני גנץ: “מראות קשים”

יוסף גרינבוים
|
ז' כסלו התשפ"א / 23.11.2020 16:27
כוחות מג”ב וצבא גדולים הרסו ארון קודש וספרי קודש במהלך פינוי הבוקר של ישיבת חומש • הרב הראשי: “תמונות של ארון קודש מחולל וספרי קודש מתגוללים על הרצפה הם מראות קשים שאינם ראויים למדינה יהודית”

הרב הראשי הגר”ד לאו פנה היום (שני) לשר הביטחון בני גנץ, בעקבות פינוי הישיבה בחומש על ידי הצבא – שבמהלכו נהרס וחולל ארון הקודש בישיבה.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

לאחר פינוי הישיבה והרס ארון הקודש, פנה ראש הישיבה בחומש אל הרב הראשי וביקש את מעורבותו.

במכתב שכותרתו “פגיעה חמורה וחילול ארון הקודש” – כותב הרב הראשי לשר הביטחון: “תמונות של ארון קודש מחולל וספרי קודש מתגוללים על הרצפה הם מראות קשים שאינם ראויים למדינה יהודית, ואסור בשום אופן שמראות אלו יחזרו על עצמם”.

הרב הראשי מדגיש, כי אינו נכנס לשיקולים שהנחו את הצבא בפינוי המקום, אך מתייחס רק לצורת הפינוי שגרמה לפגיעה קשה בתשמישי קדושה.

כוחות גדולים של צבא ומג”ב הגיעו הבוקר (שני) לפנות את תלמידי ישיבת חומש המתחדשת הפועלים מזה 13 שנים מתוך הישוב חומש שבצפון השומרון שנעקר במסגרת תכנית ההתנתקות.

במהלך הפינוי פעלו כוחות מג”ב באלימות, הרסו את ארון הקודש שבישיבה הרסו את האוהל שנבנה לשם מחסה מהגשם לתלמידי הישיבה והחרימו ציוד חשמלי.

תלמידי הישיבה מספרים כי זהו הפינוי השני תוך שבועיים. לדבריהם, במהלך הפינוי שהתבצע לפני כשבוע פיזרו כוחות מג”ב חול באמצעות טרקטורים על הציוד האישי של 40 תלמידי הישיבה ובתוכו על ספרי הקודש של התלמידים.