רבו של מירון: “אי אפשר לעשות כלום נגד אלה שלא רוצים מסכות”

בציון הרשב"י כמעט ולא מקפידים על הנחיות הבריאות. ומה דעת רבו של היישוב מירון, הגאון רבי מאיר שטרן? • בשיחה מיוחדת עם חרדים 10 הוא אומר: "ראינו כבר הרבה ששמרו חזק, אלה דווקא קיבלו" • "אסור לפחד מהקורונה, אדם צריך להיות תמיד במצב רוח טוב. לא לחשוב על זה אפילו"
ישראל יוספי
ו' כסלו התשפ"א / 22.11.2020 14:08

הגאון רבי מאיר שטרן הגיע לראשונה למושב מירון בשנת תשי”ח. שנה לאחר-מכן, בשנת תשי”ט, קיבל על עצמו את רבנות היישוב. מאז, יותר מ-60 שנה, הוא רבו של היישוב שמיליונים באים בשעריו מידי שנה.

השבת התארחתי בצימר שבבעלות הרב. ניצלתי את ההזדמנות כדי לשוחח עמו.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

מה דעת הרב על נגיף הקורונה? 

״אסור לפחד, אדם צריך להיות במצב רוח טוב. תמיד מצב רוח טוב. לא לחשוב על זה, אפילו לחשוב על הקורונה לא צריכים”.

לא צריכים לפחד כלל? 

״לא. יש לנו בן, הבן הבכור, יש לו טיפות – נגד קורונה. מי שלוקח את זה, אני חושב שאף אחד לא נפגע. לא נדבק בכלל. גם אם לא הקפיד לקחת פעמיים ביום ונדבק, תוך יומיים יוצא מזה. לא צריך לפחד”.

הפוליטיקאים החרדים פועלים נכון בתקופת הקורונה?

״כמו שיש מפלגות שהמצע שלהם נגד התורה – תחבורה ציבורית בשבת, רפורמים ועוד – והם ומרימים ידיים בכנסת ומנסים להרוס את הקיום שלנו, לכן אין לנו שום ברירה אלא להתאחד. והיות ובכנסת תלוי כמה אצבעות מרימים, לכן הפוליטיקאים החרדים עושים בשליחות של גדולי ישראל, והם צריכים להחזיק מעמד ושהיו להם כמה שיותר חברי כנסת – כדי לעצור את ההרס״.

היו סגרים בחגים. בתי כנסת היו נעולים. הפוליטיקאים החרדים פעלו נכון? 

״זה כל כך עדין השאלה הזאת. ‘כי הם חיינו ואורך ימינו ובהם נהגה יומם ולילה’. אי אפשר לקחת מאדם את הנשימה, הוא לא יכול לנשום בלי אוויר. אי אפשר לקחת מאנשים את המים. כמה אפשר לחיות ללא מים? צריך לשתות. אצלנו התפילות, לימוד התורה, החינוך זה הנשימה.

“עוד כמה שנים נהיה רוב מוחלט. לכן הם מנסים להכפיש, הם בייאוש. עוד 20 שנה יהיה רוב מוחלט של שומרי תורה ומצוות. תקרא לזה חרדים-לא חרדים, לא משנה, שומרי תורה ומצוות.

״הם רואים שזו הדרך ואין להם ברירה, הם מאבדים את עצמם לדעת. להם יש ילד אחד או שניים, לנו יש עשרה. יש בעלי תשובה, הם מאוד מפחדים מכך”.

הרב אומר שלא צריך לפחד מהקורנה בכלל.

״לא לא. לא צריך לפחד”.

אדם צעיר ובריא צריך לעטות מסכה ולשמור על כל הכללים?

״אם זה לא מפריע לך, למה לא תעטה מסכה״.

מה לומר לאלה שלא עוטים מסכה? 

״אי אפשר, יש כל כך הרבה שלא רוצים, אי אפשר להתגבר על כך. בהתחלה כולם היה להם את זה. אצל ר’ שמעון תראה – שני שליש בלי מסכות”.

הם לא מסכנים חיים? 

״לא. לא. ראינו כבר הרבה ששמרו חזק, אלה דווקא קיבלו. פה במירון היה מישהו שכל כך שמר. אמרתי לו: תוריד קצת, שאראה את הפנים שלך, ודווקא הוא קיבל. הוא לא יצא מהבית.

״אי אפשר לעשות דבר, יש כל מיני דעות. אני יכול לתת לך רשימה גדולה של רבנים ואדמו”רים. אנחנו אומרים מה שאמר הרב’ה מויז’ניץ לביבי: הקורונה נדבק ליהודים בגלל חילול שבת. אם תשמרו שבת לא יהיה קורונה.

״אנחנו מאמינים שאין מחלה בלי חטא. הקדוש ברוך הוא יעזור לנו לשמור ונשמור, אז הנגע לא יקרב באוהלך״.

הרב דיבר על טיפות. מדברים על חיסון. כדאי להתחסן? 

״כן וודאי״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנשים פשוט לא מבינים
    23/11/2020 09:48
    חיים
  1. בעיקר שעוזר מסיכה זה לא להדביק אחרים, ברור שאלו ששמרו חזק נדבקו כי אחרים לידם לא נזהרו אבל זכו אלו ששמרו שלא הדביקו אף אחד וזה השכר הגדול