“מדינת ישראל מחכה ליונתן”: הוסרו המגבלות מעל פולארד

משרד המשפטים בארצות הברית הודיע כי ועדת השחרורים החליטה שלא להאריך את ההגבלות שהוטלו על ג'ונתן פולארד • משמעות ההחלטה: פולארד יוכל לעלות לישראל • נתניהו: מצפה שיגיע בקרוב לישראל, מודה לשגריר רון דרמר שניהל את המגעים באחריות וברגישות מול הממשל
אליעזר היון
ה' כסלו התשפ"א / 21.11.2020 18:39

בשורות משמחות מארה”ב: משרד המשפטים האמריקני הודיע כי ועדת השחרורים החליטה שלא להאריך את ההגבלות שהוטלו על יונתן פולארד.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

משמעותה הישירה של ההחלטה: בגיל 66, יוכל פולארד לעזוב את ארצות הברית לכל יעד שירצה – כולל ישראל.

“הוועדה מצאה כי אין ראיות המובילות למסקנה כי פולארד עלול להפר את החוק”, כתבה הוועדה בנימוקיה.

יונתן פולארד שהואשם בריגול לטובת ישראל, ריצה עונש מאסר בן 30 שנים. הוא שוחרר בשנת 2015, אבל אז הוטלה עליו סדרה של תנאים מגבילים כמו איסור יציאה מניו יורק, ענידת אזיק אלקטרוני המנטר את מיקומו באופן תמידי, מעצר בית לילי, ניטור מתמיד של מחשבו בביתו ובמקום עבודתו, והימנעות מיצירת קשר עם כלי התקשורת.

כעת, כך מסתבר, יגיע פולארד לישראל.

עו”ד אלן דרשוביץ אמר ל’כאן חדשות’: “מעריך שפולארד יגיע לישראל עד חנוכה, מדובר בעניין הומניטרי – רעייתו חלתה בסרטן ומטופלת בבית חולים בארה”ב” .

אמש אמר עורך דינו של פולארד, אליוט לאוור, ל’כאן חדשות’ כי בני הזוג מתכוונים לבוא לישראל.

לדבריו, ג’ונתן ואסתר פולארד אינם יכולים לממש את הדבר מייד, משום שאסתר עוברת טיפולי כימותרפיה. “הם מתכוונים לצאת לישראל מייד כשהמצב הבריאותי שלה יאפשר זאת. הם רוצים לבוא הביתה”, הדגיש עורך הדין.

עם קבלת ההודעה על הסרת הגבלות התנועה אמר פולארד, כי הוא שמח שסוף סוף יוכל לסייע לאשתו הנאבקת במחלת הסרטן.

בישראל בירכו על ההחלטה המשמחת.

ראש הממשלה נתניהו מסר עם צאת השבת כי הוא מברך על כך שהוסרו המגבלות: “ראש הממשלה היה מחויב לשחרורו במשך שנים רבות ופעל למען החזרתו ללא לאות. ראש הממשלה מודה לשגריר ישראל בארה”ב רון דרמר שניהל את המגעים באחריות וברגישות מול הממשל האמריקני. ראש הממשלה מצפה שג’ונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל ומבקש לחזק אותו ואת אסתר, יחד עם כל אזרחי ישראל”.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: “לאורך כל השנים כאבנו את כאבו וחשנו אחריות ומחויבות להביא לשחרורו וכעת ניתן לברך בפה מלא ‘ברוך מתיר אסורים’, אחרי שנות מאסר ארוכות וקשות שלאחריהן שנים תחת מגבלות. אנו מחכים לו ולמשפחתו בבית, לחיים חדשים בבריאות ושלווה”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהיה השר הישראלי הראשון שביקר את פולארד בכלא האמריקאי כבר לפני 23 שנה, כשכיהן כשר העליה והקליטה: “מדינת ישראל מחכה ליונתן. זו בשורה נהדרת ומשמחת, אחרי שהמדינה הפקירה אותו במשך שנים ארוכות, סוף סוף נוכל לראות את יונתן בישראל. אסתר – את היית הלביאה הלוחמת שלא ויתרה לרגע ובמשך 25 שנה הפעלת כל לחץ אפשרי למען חברנו יונתן. אני מבקש לחזק אתכם ומחכה לראות אתכם איתנו כאן בבית!”

יו״ר ימינה נפתלי בנט: “ושבו בנים לגבולם. ‏מדינת ישראל חבה חוב עמוק ליונתן פולארד שנתן למעננו למעלה מ-30 שנים מחייו, ‏ואנחנו מחכים לקבל את פניו ולחבק אותו כאן, על אדמת ישראל, שהיא-היא ביתו, בהקדם האפשרי. מחכים לך, יונתן”.

ח”כ איילת שקד: ״שבוע טוב, התרגשתי מאוד לשמוע על הסרת המגבלות מיונתן פולארד. בכנסת ה-19 כיהנתי כיו”ר השדולה להשבת פולארד וכשרת משפטים המשכתי בפעילות עד לשחרורו וגם לאחר מכן. כולי תקווה שבזמן הקרוב הוא ואסתר יקבעו את ביתם בישראל.״

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות