‘עשה לנו כמו כת’: אבות הילדים שהתלוננו נגד הרב מלוד מדברים

חרדים 10
|
ד' כסלו התשפ"א / 20.11.2020 11:05
ביום שישי שעבר נעצר מנהיג ‘קהילת היכל הקודש’ בלוֹד, בחשד שביצע עבירות חמורות בתלמידים • הוריהם של המתלוננים מספרים על מה שעברו ילדיהם: “לא תיארנו לעצמנו בחיים דבר כזה. הילד הגיע לנקודת שבירה” • “כשישבנו מול הדיינים והם שמעו את הסיפורים, אמרו, ‘חייבים משטרה'”

פרשת הרב החשוד בעבירות חמורות בתלמידיו: ביום שישי שעבר נעצר הרב נתנאל דרעי, מנהיג ‘קהילת היכל הקודש’ בלוד,  בחשד שביצע עבירות חמורות בתלמידים.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

בשיחה עם ורד פלמן מ’כאן חדשות’, סיפרו הוריהם של המתלוננים על מה שעברו ילדיהם במשך שנים – וכיצד הרב שלט בכל תחום בחיי הבנים וניצל את מעמדו.

ד’, שלפי החשד הרב דרעי תקף את בניו: “היו זעקות, לא של הילד, של הנפש של הילד. בפה לא. דברים כמו ‘לא בא לי לקום יותר בבוקר’, ‘אתם לא יודעים מה אני עובר’.

י’, אב אחר שלפי החשד הרב תקף את בנו: “הוא היה מקבל פתק מהרב: ‘תבוא אלי ב-22:30 בלילה’. ב-22:30 בלילה הוא היה הולך אליו, ואשתי הייתה אומרת לי עד שעה 23:30, 23:45, ‘לך תראה מה קורה עם הילד. למה הוא עדיין לא הגיע?’. ולא תיארנו לעצמנו בחיים דבר כזה”.

לפני שבועיים התגלו המעשים וכעת הורי הנערים מדברים באומץ נגד מי שהיה רבם.

הבנת בעצם שמה, שיש שיטה כזאת?

ד’, האבא: “כן, עכשיו אני יודע שיש שיטה כזאת. שיטה. בגיל מסוים זה רק כך וכך, אחרי זה זה קצת יותר, אחרי זה עוד קצת. וכשהילד כבר בפנים הוא כבר לא יכול לדבר כי הוא כבר בגיל שהוא מתבייש להוציא את זה”.

י’: “הוא סיפר לי שהרב עשה לו מסאג’. הרב אמר לו להוריד את החולצה והרב נתן לו.. ואנחנו הזדעזענו”.

ד’: “הוא הגיע כבר לנקודת שבירה והוא…ראינו שיש משהו. ואז התחלנו לחקור ולבדוק. אז התחילו להתגלות דברים ובעקבותיו התגלו עוד דברים”.

י’: “הוא פשוט עשה לנו כמו כת כזו. הוא סגר אותנו, ממש גרם לנו להתרחק מהמשפחה. מהאבא, מהאמא, מהסבא מהסבתא, מהאחים”.

ד’: “אפילו משחק שצריך להכניס לבית צריך לשאול אותו”.

לאחר שההורים הבינו את מה שהתרחש, הם פנו לבית הדין הרבני.

י’: “כשישבנו מול הדיינים והם שמעו את הסיפורים הם אמרו ביניהם, אני שמעתי את המילים, ‘חייבים משטרה’, ככה הם אמרו. ‘חייבים משטרה'”.

המשפחות שנפגעו מהרב נודו מהקהילה והותקפו.

ד’: “אני לא מאשים בכלל את החברים שנשארו שם. כי יכול להיות שגם אני, אם הייתי שם ו…(בוכה) הם אפילו לא… ניסו לשמוע מה קרה לבן שלנו. לא היה להם רחמים. יש להם גם ילדים. ובעצם עכשיו הוא נחשב רשע שמעליל עליו דברים. ביום שישי האחרון זרקו עליו סלע, קפצו עליו והרביצו לו”.

ביום שישי האחרון התפתחה קטטה והיא שהובילה למעצרו של הרב דרעי.

הרב אשר מלמד, יו”ר ומייסד המרכז הישראלי למוגנות, לשעבר קצין משטרה: “במקרה הזה שאנחנו מדברים אנחנו בעצם מלווים את המשפחות בתוך חיי הקהילה ונתנו גיבוי של רבנים כדי שיתמכו בהן. לכן אנחנו פונים לכ למי שחווה חוויה של פגיעה במקרה הזה בעיר לוד שיכול לראות בנו כתובת ולבוא אנחנו עובדים ממש ביחד עם הרבנים”.

מעצרו של הרב דרעי הוארך ביום רביעי בעוד שישה ימים וכעת בודקים במשטרה אם נערים נוספים נפלו קורבן למעשיו.

תגובת עורכי דינו של הרב נתנאל דרעי, עורכי הדין שרון נהרי וזאב לקט: “התלונות הוגשו על ידי שניים מתלמידי הרב שסולקו מהישיבה ובוטלה חתונתם עם בנות הרב מטעמים חמורים ביותר. מדובר בעלילה חמורה והרב ישוחרר בקרוב”.