“הם במצב נוראי”: הטלפון ששבר לקוסמטיקאית מביתר עלית את הלב

ישראל יוספי
|
ג' כסלו התשפ"א / 19.11.2020 21:13
חני ש’, קוסמטיקאית מביתר, צייצה השבוע: “לקוחה התקשרה וביקשה שלא אפקיד צ’ק שנתנה לפני כחודש ע”ס 100 ש”ח, כי בעלה לא קיבל משכורת מהכולל החודש. מבחינתי הצ’ק הזה מבוטל” • בשיחה עם חרדים 10 היא מפנה זרקור אל “האנשים העדינים האלה, שסובלים מאוד ובשקט”

חני ש’, קוסמטיקאית תושבת ביתר עילית, צייצה השבוע ציוץ מכמיר לב.

“לקוחה התקשרה וביקשה שלא אפקיד צ’ק שנתנה לפני כחודש ע”ס 100 ש”ח, כי בעלה לא קיבל משכורת מהכולל החודש והיא מקבלת רק 30 אחוז מהחל”ת. מבחינתי הצ’ק הזה מבוטל. אבל כואב לי הלב. באמת”.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

בשיחה עם חרדים 10 מספרת חני בכאב על המצב של האנשים ‘השקופים’:  ״לפני כחודש הגיעה אישה לטיפול מאוד בסיסי. יצא לה 100 שקלים. היא ביקשה לשלם בצ׳ק דחוי, זה היה נשמע לי קצת תמוה כי זה סכום קטן, אבל בכיף, לא הייתה לי בעיה.

״לפני שהגיע זמן הפירעון, היא התקשרה ואמרה שבעלה לא קיבל החודש את המלגה מהכולל והיא נמצאת בחל”ת ומקבלת רק 30%, ממש בעדינות ביקשה – הרגשתי שממש לא נעים לה. היא שאלה אם אני יכולה להתחשב ולדחות, ולא להפקיד כי זה ממש יעזור לה.

“כמובן שאמרתי לה: כן בוודאי, אין שום בעיה. אבל הלב שלי ממש נשבר. מה זה, 100 שקל זה הכי בקטנה. בקניה קטנה בסופר מגיעים בסביבות ה-100 שקלים. לאיזה מצב אנשים הגיעו,  לא פשוט.

״ברור לי שלא אפקיד את הצ’ק, אני מחכה מאוד שתגיע לטיפולים ואדע להתחשב בה. אתה שומע כאב של אדם שמתבייש להגיד. יש המון כאלה.

“פתאום חשבתי על זה. לקוחות מגיעות לטיפולים פעם בחודש לטיפולים בסיסיים. יש קול עדין וחלש שלא נשמע, של אברכי כולל שלא חשופים. הם סובלים מאוד ובשקט – הנשים נמצאות בחל”ת, ברוב המקרים מדובר במשפחות ברוכות ילדים.

״יש הרבה סבל שאף אחד לא מודע לו, כמו שרואים סרטונים של עצמאים. זה קול שקט וכואב מאוד, שנמצא מתחת לראדר.

“כל אחד צריך לשים לב מה קורה סביבו. האנשים העדינים האלה, שלומדים בכולל, והנשים שלהם מורות וגננות – הם במצב נוראי, במצב שצריכים לקנות לחם וחלב. הקול ממש לא נשמע, הרבה כאב, הרבה עוני. ואף אחד לא מדבר כל זה.

״ה-100 שקלים הללו זה משמעותי בימים אלה. אני לא מסוגלת ללכת לאדם כזה ולדרוש ממנו תשלום״.

בימים אלה גם העצמאים נמצאים בחוסר וודאות כלכלית. 

“אלה ימים לא פשוטים עבור כל העסקים, חוסר ודאות. בפרט שאני מתחזקת מכשירים מאוד יקרים, שהעלות שלהם זה אלפי שקלים. בהחלט לא פשוט. צריכים להסתכל על התקופה הזאת בעיניים ולומר: גם זה יעבור”.