גפני: בנט לא אלטרנטיבה, אין לו סיכוי, אז נתניהו מנצל את זה

חרדים 10
|
ג' כסלו התשפ"א / 19.11.2020 10:50
יו”ר ועדת הכספים סבור כי לנפתלי בנט אין סיכוי להפוך לראש ממשלה: “אין לו סיכוי ואנחנו לא הולכים איתו, אז אני פטור מלחשוב האם הוא מתאים” • על גנץ: “הוא חתם על הסכם שהוא מביא את חוק הגיוס בתחילת הקדנציה. כעת מתנה את העניין בדיונים עם ביבי? הוא רוצה לריב איתנו? שיריב”

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, הבהיר הבוקר (חמישי) , בראיון שהעניק לגלי צה”ל, כי נפתלי בנט לא באמת מהווה אלטרנטיבה אפשרית עבור המפלגות החרדיות.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

לדבריו, לנפתלי בנט אין סיכוי להפוך לראש ממשלה. “בנט בחור טוב, אבל הוא לא אלטרנטיבה. אין לו סיכוי ואנחנו לא הולכים איתו, אז אני פטור מלחשוב האם הוא מתאים להיות ראש ממשלה”.

יו”ר ‘דגל’ התייחס להתנהלות נתניהו מול המפלגות החרדיות והודה כי הן במלכוד מולו. “אני אומר לראש הממשלה ‎שאנחנו לא בכיס שלו, אבל אין כרגע חלופה והוא מנצל את זה”‏.

גפני תקף את שר הביטחון בני שאינו מקדם את חקיקת חוק הגיוס. “הוא חתם על הסכם שהוא מביא את חוק הגיוס בתחילת הקדנציה. עכשיו הוא מתנה את העניין בדיונים עם נתניהו? הוא רוצה לריב איתנו? שיריב”.

בדבריו התייחס לתופעת ההסתה נגד הציבור החרדי. “לא נוח לכם לשמוע, תשמעו: האם יש עיתונאי חילוני שידע לומר מילה טובה על האמא החרדית עם שמונה ילדים שצריכה לשכן ילד מבודד באמבטיה כדי להוריד את התחלואה?

“אתם לא מתביישים? אני מהפרשה הזאת למדתי, שכמה שאני רוצה שנחיה יחד החרדים והחילונים ושנשמור האחד על השני – אתם במבחן הזה נכשלתם!”

לפני כשלושה שבועות אמר יו”ר יהדות התורה, ח”כ יעקב ליצמן, בישיבת הסיעה כי הוא מעדיף את נפתלי בנט בראשות הממשלה, כשהכריז “בנט הוא האלטרנטיבה שלנו לנתניהו”.

אלא שחמישה ימים אחר כך, בראיון שהעניק הערב לתכנית ‘פגוש את העיתונות’, אמר בנט: “ביבי נכנע לעסקנים החרדיים בסוגיית הקנסות” – ועורר עליו את זעמו של שר השיכון.

בתגובה אמר ליצמן על הדברים: “טעות קשה בידך מר בנט. ראש הממשלה לא נכנע לחרדים”.

מסקר חדש שערך מכון גיאקרטוגרפיה והתפרסם ביום שני בערוץ החדשות הבינלאומי i24news  עלה  כי מפלגת ימינה מתחזקת ומקבלת 25 מנדטים בכנסת, כשהיא מתקרבת באופן משמעותי לליכוד, שמקבל 28 מנדטים, מספר נמוך משמעותית מהישגה בבחירות האחרונות.