‘לא נמשיך בהתדיינויות סרק’: ניסיונות הפשרה בסאדיגורה נכשלו

לאחר דיונים על פשרה בבית סאדיגורה, מודיע 'ועד חסידי סאדיגורה' לחסידים על כישלון - ומאשים: "כל מגמתם אך לפגוע בזיכרון שם קדשו של רבינו זיע"א, לנסות שוב ושוב לשפר עמדות ולהוסיף עוד ועוד דרישות, ולהרוויח זמן"  •  "מכאן והלאה כל מו"מ יהיה בדין תורה לפני בית דין חשוב"
יוסף גרינבוים
א' כסלו התשפ"א / 17.11.2020 18:31

המחלוקת שקורעת את בית סאדיגורה: מאז הסתלקות האדמו”ר מסאדיגורה זצ”ל באמצע חודש אב, מתנהלת מלחמה פנימית בחסידות, כאשר חלק מבני המשפחה וחסידיהם מערערים על צוואתו של האדמו”ר בה קבע  כי רק בנו החמישי בן ה-24, הרה”צ רבי יצחק יהושע העשיל, ימונה לאדמו”ר מסאדיגורה.

סובלים ממחלות רקע? ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף מהביטוח הלאומי

כזכור, לאחר ‘השבעה’ פורסם בחרדים 10 מכתבה של הרבנית האלמנה, שרה פרידמן, אשת האדמו”ר זצ”ל, בו כתבה כי “לפי פסק הרבנים הנ”ל ובהסכמת כל בניי שליט”א וכפי  שברור לי ללא ספק שרצון קודשו של כבוד קדושת מרן אדמו”ר זיע”א היה שלעת כזאת יתמנו כממשיכי דרכו של מרן אדמו”ר זיע”יא כדלהלן:

הרה”צ רבי מרדכי שלום יוסף שליט”א יכהן ככבוד קדושת האדמו”ר מסאדיגורה ירושלים, הרה”צ רבי אהרן דב בער שליט”א יכהן ככבוד קדושת אדמו”ר מסאדיגורה לונדון,  והרה”צ רבי יצחק יהושע העשיל יכהן ככבוד קדושת האדמו”ר מסאדיגורה בני ברק”.

מאז נוהגים שני הבנים הנוספים כאדמו”רים ובין הצדדים התפתחה מלחמה גם על הנכסים של החסידות. בתקופה האחרונה היו גורמים שניסו להוביל לפשרה בין הצדדים, שתמנע את ביזיון המשפחה והחסידות – אולם ללא הצלחה.

היום (שלישי) הודיע ‘ועד חסידי סאדיגורה’, בהודעה ששוגרה לחסידים, כי לאחר שהשקיעו מאמצים ללא הצלחה, כל הדיונים יהיו מעתה בדין תורה בבית דין רבני.

תחת הכותרת “אל קהל אנשי שלומנו היקרים והנאמנים הי”ו בכל אתר ואתר” – כותבים חברי הוועד:

“הננו בזה להודיע לקהל אנ”ש היקרים קושט דברי אמת, כי מאז נסתלק מעמנו בסערה השמימה עטרת ראשנו ותפארתנו מרן אדמו”ר הקוה”ט זיע”א הכ”מ, פעלנו בכל מאי דאפשר ועוד יותר מכך, למען כבוד המשפחה הרוממה שיחי’ לאוי”ט בכדי להגיע להסכמות מקובלות, ובלבד שיהיו באופן שישקף את רצון קדשו של רבינו אדמו”ר הקוה”ט זיע”א כפי שבא לידי ביטוי בצוואה הק'”.

הוועד מאשים: “והנה למרות שהשקענו מאמצים רבים ושעות רבות אין ספור בניסיונות להגיע לעמק השווה, תוך הצעות מרחיקות לכת מצדנו, נוכחנו לראות כי כל מאמצינו המרובים הינם לשווא, ולפי המצב כעת לדאבון לבנו אין רצון כלל וכלל מצד הנוגעים בדבר להגיע לכך, וכל מגמתם אך לפגוע בזיכרון שם קדשו של רבינו אדמו”ר הקוה”ט זיע”א, לנסות שוב ושוב לשפר עמדות ולהוסיף עוד ועוד דרישות, ולהרוויח זמן כדי לדחות דיונים מסודרים בבית דין, ואין שום נכונות וכוונה מצדם להכיר ולהבין כי קיימת צוואה ברורה הקובעת בבהירות את הדברים, ואף שמצדנו היינו נכונים לעשות ויתורים למען גודל השלום וכבודה של מלכות, נוכחנו כי אין גבול לדרישות ולתביעות המתעוררות חדשות לבקרים והמרחיקות אותנו מאד מרוח בקשת קדשו של רבינו אדמו”ר הקוה”ט זיע”א בצוואתו הברורה”.

אנשי הוועד מוסיפים: “משכך הם פני הדברים, נאלצים אנו להודיע בצער רב, כי לא נמשיך בהתדיינויות סרק מיותרות, ולא נקיים מכאן והלאה כל מו”מ, ומעתה ככל שירצו לדון בזה, אזי הם יוכרעו כדרכם של יהודים יראים ושלמים וכדת של תורה בדין תורה לפני בית דין חשוב, שם נציע את דברינו בכבוד הראוי והאמת תתברר לעיני כל ונקיים את צוואת מרן אדמו”ר הקוה”ט זיע”א ככתבה וכלשונה, ולא כדרך הצד שבחר לו לפעול במסתרים באמצעות הודעות אנונימיות שקריות ומרושעות המופצות ללא הרף בצורה נלוזה”.

אנשי הוועד מדגישים: “כפי שנהגנו עד עתה נוסיף בשתיקתנו, וגם מכאן והלאה לא נגיב על כל דברי בלע שפורסמו ברבים, ובכך נזכה להבטחת חז”ל ‘הנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתם ואינם משיבים עליהם הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו’.

“חזקה על בני ישראל הנאמנים היודעים נאמנה הצדק עם מי ודרכנו הנכוחה תצלח ויהי נועם ה’ אלקינו עלינו באחוז בדרכו הטהורה והנקייה של רבינו אדמו”ר הקוה”ט זיע”א ולמעלה בקודש”.

על המכתב חתומים “בברכת האמת והשלום אהבו, ועד חסידי סאדיגורה”.

חברי הוועד הם הרב אלימלך שפירא, הרב יששכר קנול, הרב יחזקאל טירהויז, הרב משה ביכלר, הרב חיים בנימין ברנדויין, הרב מרדכי שלמה כהן, והרב אברהם יעקב זילברשלג.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חסידות סדיגורא
    17/11/2020 19:54
    שלמה זלמן
  1. מי מופתע? כולם יודעים ששושלת סדיגורא היא כולה כסף וכבוד ולא שום דבר אחר

  2. סדיגורה
    18/11/2020 07:19
    ישראל
  3. כל המכתב שלהם מבוסס על שקרים כדי להציל את עצמם אחרי הגניבה שביצעו.