ראש העיר פעל לבלימת הגעת חרדים. לפרקליטות לא מפריע

ראש העיר נתיבות הצהיר כי הוא פועל לבלימת חרדים, באמצעות תכנון בנייה גבוהה • אבל רק 8 חודשים אחרי ש'בצלמו' דרש לפתוח בבדיקה על "מדיניות מפלה ומדירה", השיבו מהפרקליטות: "באפשרותך להגיש תלונה במשטרה" • בצלמו: "רוממות זכויות האדם בפי כל, עד שזה מגיע לחרדים"
יוני גרין
א' כסלו התשפ"א / 17.11.2020 15:21

פרסום ראשון בחרדים 10: לפני כשמונה חודשים הצהיר ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, בכנס השנתי של איגוד המתכננים, כי הוא פועל להגבלת גובה הבנייה בעיר – על מנת לצמצם כניסה של אוכלוסיה חרדית.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

בעקבות הדברים החמורים, פנה אז ארגון ‘בצלמו’ במכתב ליועץ המשפטי לממשלה ולראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, בדרישה לפתוח בבדיקה: “ריח חריף של גזענות נגד החברה החרדית תוך שימוש במשאבי המדינה לשם הגשמת מדיניות מפלה ומדירה.. התבטאות מכוערת זו, מלבד שעומדת לכאורה בניגוד חוק אפליה, ייתכן שעולה היא אף לכדי עבירת הגזענות הקבועה בחוק העונשין”.

אלא שרק היום (שלישי), חודשים ארוכים אחרי הפניה, מודיעה עו”ד נורית ליטמן, המשנה לפרקליט המדינה,  כי הפרשה לא תחקר.

“מבלי להביע עמדה ביחס לתוכן הדברים, מצאנו כי פנייתך נוגעת לעבירות אשר אינן דורשות את אישורנו לצורך פתיחה בחקירה פלילית. בהתאם לזאת לא מצאנו כי יש מקום  לטיפול בפניה על ידי לשכתנו, ובאפשרותך להגיש תלונה בעניין במשטרת ישראל, שהוא הגוף המוסמך לחקור את העניין”.

בכנס אמר זוהר כי באמצעות כלי תכנוני, העירייה מבקשת לצמצם כניסת רוכשי דירות מהמגזר החרדי לעיר.

“היינו בדרך להפוך לבית שמש” אמר אז זוהר. “קלטנו לאורך השנים אלפי תושבים חרדים, ואנחנו מדורגים באשכול סוציו-אקונומי 3 מתוך 10. הדאגה שלי היא איך לשנות את תמהיל התושבים ולהביא אוכלוסייה חזקה יותר. החלטנו שלא תהיה בנייה נמוכה רק 10 קומות ומעלה. לא קראנו לזה ‘אין כניסה לחרדים’, אלא בנייה גבוהה. משפחות חרדיות רוכשות בדרך כלל את הדירות בקומה הראשונה או השנייה, ושאר הדירות נרכשות על ידי הציבור הלא חרדי. עיר שרוצה להתפתח צריכה לעשות מעשה תכנוני לצד המעשה הכלכלי. ילדיי חיים בעיר וצריך לדאוג לדור הבא”.

מארגון בצלמו נמסר לחרדים 10:  “מאכזבת מאוד החלטה זו. נגיש היום כמובן גם תלונה במשטרה –  אבל זה לא הנקודה. רוממות השיויון וזכויות האדם נישאות בפי כל, עד שזה מגיע לחרדים. שם יכולים ראשי ערים ושדרנים להסית ולפגוע, כי לציבור החרדי אין זכויות אדם.

“ארגון בצלמו קורא לחברי הכנסת החרדים לחוקק במהירות את החוק שאוסר על אפלייה וגזענות כנגד חרדים כדי שתיפסק האפלייה וההסתה נגד החרדים. כי במדינה שלנו זכויות האדם זה רק למגזרים מסוימים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות