ימשיכו להתעמר? זו הסיבה שימ”ר ושב”ס ישלמו לקטין 19 אלף שקלים

ביהמ"ש השלום בירושלים פסק פיצויים של 19 אלף לנער בן 15 שבעת מעצרו הופרו זכויותיו • בין השאר הובל הקטין בפומבי בעודו אזוק, ובוצע עליו חיפוש בעירום חלקי ומלא
חיים טוויל
א' כסלו התשפ"א / 17.11.2020 11:41

משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר יפצו קטין בסכום של 19 אלף שקלים, לאחר שבמהלך מעצרו הופרו זכויותיו.

סובלים ממחלות רקע? ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף מהביטוח הלאומי

פסק הדין התקבל בפשרה בגין בתביעה שהוגשה לבימ”ש השלום בירושלים כנגד שורה של הפרות זכויות של הקטין בידי שוטרים מימ”ר ש”י וסוהרים משרות בתי הסוהר.

על פי כתב התביעה מלבד שמעצרו של הקטין היה מעצר שווא, הוא הובל בפומבי בעודו אזוק על ידי אנשי משטרה ושב”ס וזאת בניגוד לדין ולנוהל.

בנוסף, הנער עבר חיפושים בערום חלקי ומלא על ידי המשטרה ואנשי שב”ס בלא צורך ובניגוד לדין, לנוהל ולפסיקה.

התביעה הוגשה באשר למעצר של הנער בשל טענה כי הפר צו הגבלה מנהלי. הצו שניתן לו בשנת 2016 כלל הרחקה משטחי יו”ש למשך שלושה חודשים ודרישה לתת כתובת מגורים בה ישהה בזמן הצו.

הוא נאלץ לנדוד מבית לבית ולישון באוהלים זאת לאחר שאנשים שהסכימו לארח אותו בביתם הוטרדו בשעות הקטנות של הלילה על ידי שוטרים שבאו לביקורת מידי לילה.

לבסוף עבר הנער לגור באוהל יחד עם הוריו אשר נדדו אל מול ביתו של חותם הצו בשכונת בית וגן. הקטין לא מצא כתובת מגורים אחרת לשהות בה ואז הוגש נגדו כתב אישום, אך בימ”ש השלום בפ”ת הורה על זיכויו וקבע כי לא עבר כל עבירה.

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר ייצג את הנער אמר: “פסיקת הפיצויים דורשת חשבון נפש של המשטרה ושאר הרשויות שעסוקות באכיפה כלפי בני נוער אידאליסטים שפועלים מתוך אהבת העם והארץ.

“גם אם לדעת הרשויות דרושה אכיפה כנגד אותם נערים עליהם לעשות זאת ביחס של כבוד ובהגינות. אני מקווה שהסכום שישולם ייתן מעט פיצוי על ההתעמרות הרבה שנעשתה כלפיי התובע בהיותו קטין בן 15 שנים בלבד. ברוך ה’ התובע היום בעל משפחה וממשיך לדבוק ביישוב הארץ ואין ספק שהפיצוי ישמש לשם מטרות טובות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות