‘לא נפקיר את הכותל לניהול חרדי קיצוני’: שוב ניסו להכניס ספר תורה

אחרי חודשים של תפילות מצומצמות בצל הקורונה: המתפללים מילאו את רחבת הכותל • גם 'נשות הכותל' הגיעו וניסו להכניס ספר תורה
יוסף גרינבוים
א' כסלו התשפ"א / 17.11.2020 11:25

כאלפיים מתפללים הגיעו הבוקר (שלישי) לתפילת ראש חודש מרגשת לכבוד חודש כסלו ברחבת הכותל המערבי.

סובלים ממחלות רקע? ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף מהביטוח הלאומי

לאחר חודשים רבים בהם התקיימו בצל הקורונה וההנחיות תפילות ראש חודש מכובדות ושקטות ברחבת הכותל המערבי, הבוקר שוב הגיעה קבוצה קטנה של כ-10 נשים מארגון ‘נשות הכותל’, והפרה בהפגנתיות את החלטת בית המשפט והיועץ המשפטי לממשלה, בניסיון להכניס ספר תורה לרחבת הכותל המערבי בצעדה פרובוקטיבית.

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: “סדרני הקרן למורשת הכותל המערבי ומשטרת ישראל ניגשו לקבוצה זו מספר פעמים, בבקשה לשמור על מנהג המקום והסדר הציבורי, במטרה למנוע חיכוכים מיותרים.

“קבוצה זו המשיכה ברגל גסה ובצפיפות בניסיונות לפלס את דרכן דרך הבידוק הביטחוני, הסדרנים והשוטרים.

“אנו מצרים על כך שכל עניינה של קבוצה זו הוא פרובוקציה והפגנתיות ללא שימת לב להשלכות ולפגיעה ברגשות הציבור ובקדושת הכותל המערבי”.

ארגון ‘נשות הכותל’ הגיב: ״החסימה האלימה של נשות הכותל, תוך כדי שנמנעת הכנסת ספר התורה על מנת לקרוא בו בתפילה, שערורייתית. אנחנו קוראות לבג״צ להיות המבוגר האחראי ולהורות להפסיק את הנהלים המפלים והמדירים נשים בכותל המערבי.

“לא נוותר על הכותל המערבי ועל זכותן של נשים להתפלל כדרכן ולקרוא בתורה בכותל, לא נפקיר את הכותל לניהול חרדי קיצוני שאינו מכיר באף אדם שאינו משתייך למחנה הצר שלו. נמשיך להיאבק על הכנסת ספר התורה לכותל המערבי כפי שהיה ב-32 השנים האחרונות ונמשיך להגיע לכותל מידי חודש”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הן לא נשות הכותל! הן נשות הפרובוקציה!
    17/11/2020 13:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הן באות לכותל כדי לנגח ולהכאיב. אסור לקרוא להן נשות הכותל! אין להן שום קשר לכותל!
    באות למקום קדוש ליהדות כדי לעבור על חוקי היהדות עם פולחן שאסור על פי עשרת הדיברות וגם אסור לפי החוק – ורצות לבג”ץ לבקש חסות על המעשים הפליליים שלהן.
    בושה וחרפה.
    והכותל בכלל לא מתנהל בצורה “קיצונית”: הוא מתנהל פשוט על פי מורשת ישראל שמשותפת לכולנו לכל העם שלנו כפי שהתפללו בכותל מאז ומעולם – פשוט על פי חוקי היהדות ולא על פי הדת הרפורמית המזויפת והשקרית!