במשרד של אורי מקלב I מירי רגב: קווי-שבת דלי-נוסעים לא יבוטלו

שרת התחבורה חושפת את מדיניותה: לא לבטל את הרשאת ההפעלה בשבת לקווי אוטובוס הנוסעים ריקים - לאחר שהתברר כי בקווי-השבת של חבל משגב אין יותר משני נוסעים בממוצע
חרדים 10
א' כסלו התשפ"א / 17.11.2020 11:13

תחבורה ציבורית בשבת: על-אף הצהרותיה כי לא תשנה את הסטטוס-קוו בשבת, שרת התחבורה מירי רגב הודיעה במסמך רשמי כי בניגוד לחוק לצמצום תחבורה ציבורית בשבת ולמדיניות השרים שקדמו לה במשרד התחבורה – לא תבטל נסיעות בשבת, גם בקווים שנוסעים ריקים.

סובלים ממחלות רקע? ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף מהביטוח הלאומי

על פי חשיפה של עידן יוסף באתר ניוז1, הדברים נמסרו במענה לשאילתה שהגיש לשרה ח”כ משה ארבל משס, שמן המענה לה התברר כי בחמשת קווי חבל-משגב, ליד כרמיאל, מספר הנוסעים הממוצע בשבת אינו עולה על נוסע-שניים.

לדברי ארבל, הביקוש הדל של נוסעים באוטובוס עם 51 מקומות מעיד, כי אין מדובר בקווים חיוניים כהגדרתם בתקנות, וחובה לבטל את ההיתר שניתן להם.

על-אף חוסר הביקוש, אומרת רגב כי אין בכוונתה לבטל את ההיתר שנתן משרדה לפעילות קווים אלה, וזאת בניגוד לקודמיה בתפקיד שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ’, ישראל כ”ץ ואחרים, שהורו לבטל היתרים לקווים חסרי ביקוש שפעלו בשבת ולהורות להפעילם רק לאחר צאת השבת.

ארבל הודיע כי ידרוש לקיים דיון דחוף בנושא בוועדת הכלכלה: “תנאי הבסיס הקודם לכל אחד מן התבחינים שנקבעו בתקנות הוא הביקוש, דהיינו שאכן מדובר בקו חיוני. לקו שבו נסיעות ללא ביקוש, אין הצדקה בימי-חול וקל וחומר שלא בשבת. בשביל נוסע אחד מוציאים בשבת אוטובוס של 51 מושבים וקוראים לזה חיוני?!”.

עידן יוסף מציין, כי ההיתר לפעילות קווי חבל משגב בשבת ניתן כלאחר-יד וללא דיון עם תחילת הפעלתם של הקווים – עם כניסתה של חברת נתיב אקספרס לאשכול ההפעלה, וזאת מבלי לבחון כלל את נחיצות הפעלתם בשבת והנזק הכלכלי במיליוני שקלים הנגרם לקופה הציבורית.

בכל שנות פעילותם של קווים אלה, משרד התחבורה מעולם לא בחן האם הם אכן עומדים בתבחיני התקנה, וזאת בניגוד לחובתו החוקית.

מלשכת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב נמסר בתגובה: ״משרד התחבורה מכחיש את הידיעה השקרית והמטעה שפורסמה הבוקר, ומבהיר כי אין כל שינוי בעמדת משרד התחבורה ובמדיניות השרה רגב לשמירה על הסטטוס-קוו ולמניעת הרחבת פעילות בשבת. מדיניות זו תימשך גם בעתיד״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות