הקרע בגור: חסיד שנחשד בחוסר נאמנות לרבי – הוכה ואושפז

חסיד גור מחיפה שהגיע אל 'החצר' בירושלים כדי להתייעץ עם האדמו"ר בשאלה רפואית על בתו הסיעודית - הוכה לפני כניסתו, משום שנחשד לאחרונה בחוסר נאמנות • לדבריו, רוקנו את כיסיו וחטפו פריטי לבוש • פונה באמבולנס ל'שערי צדק' כשאפו שבור • ולמה הוא היה מצויד בגז מדמיע? • חסידות גור: דוחים מכל וכל את ההאשמות חסרות השחר
יוסף גרינבוים
כ"ט חשון התשפ"א / 16.11.2020 20:28

עקיבא גרינצייג, חסיד גור בן 36, תושב חיפה, שהגיע היום (שני) אל ‘החצר’ בירושלים, כדי להתייעץ עם  האדמו”ר על שאלה רפואית על בתו, הנמצאת במצב סיעודי – הוכה לפני כניסתו אל הרבי, ואושפז כשאפו שבור במרכז הרפואי ‘שערי צדק’.

סובלים ממחלות רקע? ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף מהביטוח הלאומי

האברך, חסיד שנוהג להיכנס לעיתים קרובות אל הרבי מגור ולשוחח עמו בהרחבה על מצבה הבריאותי של בתו – נכה 100% ומונשמת באופן רציף – נחשד באחרונה בחוסר נאמנות, מאחר שהוא נוהג לבקר גם בבית מדרשו של ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר.

לדבריו, היום, בכניסה לחדר האדמו”ר, הוא עוכב בטענה שישנה הוראה בשם חבר ‘הוועדה לענייני הפורשים’, הרב ישראל פינחס גוטסמן, שלא להכניסו. האברך התקשר אליו, אולם הוא לא ענה.

במקום התפתח בשלב כלשהו עימות, במהלכו האברך הוכה, והמכים אף שברו את אפו. לדבריו, כיסיו רוקנו, חפציו נלקחו ומכשיר הטלפון שלו נגנב.

הוא פונה באמבולנס, לאחר טיפול שהעניקו לו כוחות הצלה, אל המרכז הרפואי ‘שערי צדק’. בהמשך פונה להדסה עין כרם.

יצוין, כי האברך מחזיק בכיסו כאמצעי הגנה גז מדמיע, והתוקפים ניסו לטעון כי ביקש לתקוף.

“הוא מצויד כבר מאז שנת 2014 בגז מדמיע בכיס – אז הותקף בעיר העתיקה”, מסביר אחד ממקורביו לחרדים 10.

המקורב הוסיף:  “הם מנסים להמציא עלילה כאילו חס ושלום ניסה לתקוף שם. הם רוצים להתיר את דמו. הוא אברך מן השורה שנכנס אל רבי פעמים רבות בגלל הבת החולה שלו. הוא מתייעץ עם הרבי במשך שנים והרבי עוזר לו בזה רבות.

“אולי חוששים ממה שהוא יספר לרבי ולכן דאגו לחסום אותו לפני שנכנס.

“הוא לא הוציא את הגז בשום אופן ולא השפריץ גז מדמיע. התוקפים רוקנו את כיסיו וחטפו את פריטי לבושו – הכיפה, כובע, והטלפון. ואז הם מצאו את הגז מדמיע שהוא מחזיק דרך קבע להגנה – והחליטו להאשימו בתקיפה שלא היתה. כשהם הוציאו את הגז מדמיע מהכיס, הם רוקנו את תכולתו עליו. הוא כעת לא רואה טוב בעין אחת, בינתיים”

לדבריו, “המותקף תובע את צילומי האבטחה מהנהלת בית מדרש, כדי להוכיח את צדקתו”.

מחסידות גור ועמותת המרכז העולמי של חסידות גור נמסר בתגובה:

“אנו דוחים מכל וכל את ההאשמות חסרות השחר של מר גרינצייג. חסידות גור מגנה כל אלימות מכל סוג שהוא ומתנגדת לכך בחריפות. בניגוד לדבריו של מר גרינצייג – מי שנקט אלימות כלפי החסידים היה הוא.

מר גרינצייג בחר ביוזמתו לעזוב את חסידות גור ולהשתייך לקומץ פורשים ממנה, אשר מנסים לעורר הד ציבורי בכל דרך. מר גרינצייג הגיע לבית המדרש מצויד בגז מדמיע ומסרטת גוף והתעקש להגיע לחדר שבו שהה האדמו”ר. כאשר התבקש לעזוב את בית המדרש ניסה לרוץ לעבר חדר האדמו”ר וכאשר אחד החסידים שהיה במקום ניסה לעצור אותו מכך – שלף את הגז המדמיע וריסס אותו לעבר החסידים ששהו במקום, תוך שהוא גורם להם לנזקים. כתוצאה מריסוס הגז המדמיע מספר חסידים נזקקו לטיפול עזרה ראשונה בשטח בית המדרש.

החסידים, שהיו מבוהלים, קראו לעזרה. אחד החסידים שהגיע למקום תפס את מר גרינצייג, על מנת למנוע ממנו להמשיך לפגוע בחסידים, וקרא להרגעת הרוחות. מר גרינצייג סירב להירגע והפעיל כוח גופני כלפי החסידים, ככל הנראה במטרה להמשיך לפגוע בהם. יש להצר על כך שמר גרינצייג לא מסתפק בפגיעה הגופנית והנפשית שגרם לחסידים בבית המדרש שהוא בבחינת קודש הקודשים וכעת הוא משמיץ אותם בכלי התקשורת.

אין בכוונתנו לשרת את קומץ הפורשים המתוסכלים ולהיגרר לריב ומדנים בתקשורת. אנו מאחלים להם הצלחה בהמשך דרכם ומפצירים בהם לחדול מדרך של אלימות ואיומים המנוגדת לערכי היהדות ורוח החסידות”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רשעים ארורים חשודים על רצח גם
    16/11/2020 20:38
    חיים
  1. אין להם גבולות. מנחם פרוש

  2. מה עם האדמו"ר
    17/11/2020 10:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הוא יודע מכל הנעשה?

  4. רק שאלה: למה הרבי שותק?
    17/11/2020 13:13
    יהודה
  5. הייתי מצפה ממנו שידפוק על הבימה וישאל בדמעות איך הגענו למצב הזה!
    השתיקה שלו רועמת: אני נותן לזה גיבוי…
    אם הוא לא יודע מה שקורה בסביבתו ומפורסם בעיתון אז הוא לא יכול להנהיג ציבור בהיותו מנותק מהמציאות.
    לא יודע מה יותר חמור

    • יעל   18/11/2020 11:05

      לפני 15 שנים, כשהרבי מגור התבטא באידיש,”לא נלחמים בשבילי” ומאז האלימות והמלחמה נהיתה דרך החיים של חסידות גור.
      יודעת על מה מדברת.
      הייתי שם…
      וברחתי.

  6. הכת הכי גדולה בישראל...
    18/11/2020 10:57
    יעל
  7. “אם אין יראת אלוקים במקום הזה, והרגוני”.
    ידוע שכל חסידות גור מושתתת על כוחניות והפחדה, ומי שלא הולך בראש שלהם, חוטף.
    כת לכל דבר.
    יודעת על מה שמדברת.
    ברחתי משם.