“שלום, מדבר שמואל אליהו”: מדוע התקשר הרב מצפת אל העיתונאית

אחרי שידור כתבת תחקיר על הרב אליעזר ברלנד, קיבלה העיתונאית אריאלה שטרנבך שיחת טלפון מפתיעה מרבה של העיר צפת • "רב אמיתי הוא דמות אנושית משרת ציבור, לא אלוקים ולא סגנו. הוא לא דורש כספים או מעשים שלא נוחים מתלמידיו"
חרדים 10
כ"ט חשון התשפ"א / 16.11.2020 14:02

אריאלה שטרנבך, כתבת התחקירים בחדשות 13, קיבלה טלפון מרגש בשבוע שעבר מרבה של  צפת, הרב שמואל אליהו.

סובלים ממחלות רקע? ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף מהביטוח הלאומי

זה היה לאחר שידור הכתבה שלה על איילה, שנוצלה על ידי הרב אליעזר ברלנד, ברחה והעידה נגדו, תוך איומים על חייה – ולאחר מסע ארוך שיקמה את עצמה.

“בשבוע שעבר, אחרי פרסום החלק הראשון בתחקיר הניצולה של הרב ברלנד קיבלתי שיחת טלפון”, סיפרה שטרנבך בחשבון הפייסבוק שלה.

על הקו היה, כאמור, הרב מצפת.

“מדבר שמואל אליהו”, הוא אמר, “רציתי לחזק את ידייך על הכתבה”.

שטרנבך ענתה לו: “תודה רבה הרב, השם שלך עלה בצילומים, איילה סיפרה לנו שחיזקת אותה לפני שהגישה תלונה וגרמת לה להבין שהיא עושה את הדבר הנכון”.

היא הוסיפה: “לצערי הרב יוצא לי לא מעט לפרסם תחקירים על רבנים שסרחו, שבגדו באמון הרוחני שצעירים נתנו בהם בצורה הכי בזויה ושפלה שקיימת. המקרים האלה כל כך מייאשים ומקוממים. אבל מנגד, כשאני משוחחת עם רבנים אמיתיים, כאלה שעושים בשקט את עבודתם מאחורי הקלעים, שדואגים לחשיפת האמת, למיגור הרוע ובעיקר לתמיכה נפשית לנפגעים ומשפחותיהם – אני מתרגשת עד דמעות.

“הרב שמואל אליהו ממש לא היחיד. רק הערב שלחתי זוג הורים להתייעץ עם הרב שלהם לפני שהם מתראיינים ועשיתי זאת בלב שלם, ידעתי שהלב והשכל הישר של הרב שלהם נמצא במקום הנכון”.

לדבריה, “רב אמיתי הוא דמות אנושית משרת ציבור, לא אלוקים ולא סגנו. הוא לא דורש כספים או מעשים שלא נוחים מתלמידיו ובטח שלא שולט בחייהם ובנפשם. תפקידו להיות דמות שמתווה דרך ותומכת כשצריך בדיוק כמו הורה. ויש כל כך רבים וטובים כאלה וזה כל כך מעודד”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אשרי הדור שעוד קיימים בתוכו אנשי מעשה
    17/11/2020 18:59
    בנימין
  1. הרב אליהו הוא משכמו ומעלה, דמות אצילית.