מאות בלי מסגרת, ‘התפלחויות’ וגם איומים • מה קורה בישיבת חברון?

מאות בחורים מישיבת חברון מצאו עצמם ללא פתרון, לאחר שתלמידי 'ועד חמישי' ומעלה לא הורשו להיכנס ל'זמן חורף' • מה התרחש בשיחה של הגרמ"ה הירש והרב יוסף חברוני, מה קרה אחרי ששני בחורים נתפסו עולים על מונית, ואיזה איום הוצב לבחורים?
יוסף גרינבוים
כ"ט חשון התשפ"א / 16.11.2020 19:42

למרות הבטחות, תלמידי ‘ועד חמישי’ ומעלה בישיבת חברון-גבעת מרדכי בירושלים לא קיבלו אישור להיכנס לישיבה עם פתיחת ‘זמן חורף’.

סובלים ממחלות רקע? ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף מהביטוח הלאומי

תחת זאת, הנהלת הישיבה העמידה לרשות בחורי הישיבה קמפוס בחדרה. אלא שלא כל התלמידים הסכימו לצאת ללמוד בצפון, מה גם שחלקם נמצא בגיל השידוכים ויוצא ל’פגישות’, מה שהופך את ההתניידות מחדרה לירושלים לבלתי אפשרית.

בשיחה עם אחד מבחורי הישיבה הוא מספר לחרדים 10, כי מאות בחורים מצאו עצמם ללא פתרון, וכי חלקם יושבים בבית. “מישיבה של 1400 בחורים רק 700 נמצאים בישיבה, וזה עצוב מאד”, הוא אומר.

לפני מספר ימים הגיעו בחורים מחברון אל הגאון רבי משה הלל הירש, ראש ישיבת סלבודקה בבני-ברק, ושטחו בפניו את המצוקה ו”עד כמה קשה להם המצב”. ראש הישיבה זימן אליו את הרב יוסף חברוני, מגיד שיעור והמנהל הגשמי של ישיבת חברון –  לשיחה. הם שוחחו על כך שמאות בחורים ללא ישיבה, וכי אין ל’וועד חמישי’ מקום מתאים.

ראש הישיבה ציין כי גם לבחורים הנמצאים בישיבה קשה מאד עם המתווה הקפדני של הקפסולות. סביב הישיבה ישנם פטרולים של שמירה, הקיימים 24 שעות ביממה, בעלות גבוהה, הדואגים  לכך שאין יוצא ואין בא – מה שמקשה על הבחורים מאוד. בשיחה הוחלט כי הרב חברוני יאפשר לבחורים לצאת קצת. ואכן, בימי חמישי בלילה, משעה רבע לאחת בלילה ועד רבע לשתיים, הבחורים מקבלים אישור לצאת לטיול רגלי סביב גבעת מרדכי, עם מסיכות, כמובן.

איפה הבעיה? ביום חמישי האחרון הבחין הרב  חברוני בשני בחורים העולים על מונית. בשל כך החליט: מפסיקים עם היציאות. כאשר אמרו לו ש”הרב הירש הורה” – הוא השיב: “הפרתם את המתווה”.

כצעד של תגמול, אתמול בשעה 12 בלילה יצאו 300 בחורים מהישיבה, ללא כל רשות, והסתובבו בגבעת מרדכי.

הרב חברוני התקשר להורים של שני בחורים בני 21 – יש הטוענים כי מדובר בבחורים שבעבר התנגדו לו ולכן בחר דווקא בהם – והודיע כי אם הבחורים שבים ויוצאים מהישיבה, שני הבנים שלהם יסולקו.

“זה בעצם הנפת חרב של איום על ראשם”, אומר אחד הבחורים לחרדים 10. “הציפיה שלו היא שלשאר הבחורים זה יעשה לא נעים להבריז, כדי לא לפגוע בהם”.

יש בחורים מישיבת חברון שהתקבלו, בשל המצב שנוצר,  לישיבת מיר. אלא שזה לא פשוט. מצד אחד, בישיבת חברון עולה כל חודש 1200 שקל עבור השהות בישיבה.

הרב חברוני הבהיר כי מי שרוצה לצאת לחיזוק “זה אפשרי”, אולם על ההורים להמשיך ולשלם חצי מהסכום, כלומר 600 שקל, עבור כך ששומרים להם את המקום בישיבה.

לדברי הבחורים, קשה להורים לשלם 600 שקל לישיבת חברון, על שמירת המקום, וגם 1000 שקל לישיבת מיר (תשלום על המגורים, שכן במיר הבחורים לנים בדירות) חוץ מהמחיה שגם עולה כסף.

“מדובר בהמון כסף שלא לכל ההורים יש לשלם, בטח לא בעידן הקורונה”, אומרים בחורים.

הנהלת ישיבת חברון אינה מגיבה לפניות חרדים 10.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התנהלות הישיבה היא איכס פיכס
    16/11/2020 23:49
    פיכס
  1. כסף כסף כסף….

    • יפת   17/11/2020 04:49

      צריך לממן את הכל! לא? וזה לגיטימי ביותר!

    • הורה מודאג   17/11/2020 22:09

      זוהי התנהגות מתנשאת השייכת לדור המבול וד”ל, כל הורה מפחד למחוק את בנו מרשימת הישיבה כדי שיהיה לו לאן לחזור, ובינתיים סוחטים ממנו דמי שמירת מקום ללא שום הצדקה.
      ‘המבינים’ טוענים שכוונת הרי”ח לא לכסף אלא שכל הבחורים המבוגרים יעזבו את הישיבה,

  2. אירוני
    17/11/2020 10:28
    שחפית
  3. איזו עזות מצח יש להורים הללו בכלל לשלם 600 ש”ח קשה להם ולדרוש מליון ש”ח לא קשה גועל נפש.