תביעה נגד ‘שיבא’: “הרופא לא עטה מסכה – היולדת נדבקה בחיידק”

תביעה חמורה נגד רופא בבית החולים 'שיבא' • לא שמר על הוראות ההיגיינה בניתוח, וכתוצאה מכך האישה פיתחה זיהום חריף שהוביל לטרגדיה: "טופלה בחוסר סבירות משווע" • שיבא: "לא נפל דופי בהתנהלות"
חרדים 10
כ"ח חשון התשפ"א / 15.11.2020 09:23

בתביעת רשלנות רפואית יוצאת דופן שהוגשה בשבוע שעבר, עולות טענות כי משום שרופא בכיר באגף נשים ויולדות בבית החולים שיבא בתל השומר לא עטה מסכה המכסה את הפה והאף ולא שמר על הוראות ההיגיינה, כפי שמחייבות הוראות משרד הבריאות, הוא הדביק יולדת שהייתה בטיפולו בחדר הניתוח – בחיידק מסוכן, וכתוצאה מכך נגרם לה זיהום קשה. כך חושף הבוקר (ראשון) רן רזניק, פרשן וכתב הבריאות של ‘ישראל היום’.

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

עקב כך היולדת הייתה בסכנת חיים, הרופאים נאלצו לכרות את רחמה, והיא סובלת מאז מנכות ומנזקים קשים.

טענות אלה עולות מתביעה שהוגשה ביום חמישי שעבר בבית המשפט המחוזי מרכז נגד משרד הבריאות ובית החולים שיבא.

התביעה היא חלק מפרשה שזכתה להד תקשורתי וציבורי נרחב ואירעה בחודש דצמבר 2015, ובמסגרתה נבדקו מקרים נוספים חריגים ביותר של שלוש יולדות נוספות שרחמן נכרת באותה עת לאחר שנפגעו מזיהום.

אולם, זו הפעם הראשונה שמוגשת בישראל תביעה שבה עולות טענות כי רופא שטיפל בחולה הדביק אותו בחיידק מסוכן גם משום שלא עטה מסכה ולא שמר על כללי ההיגיינה המתחייבים. אותם כללים שמרביתם הם עכשיו חובה לכלל הציבור בגלל כללי הזהירות מהידבקות בקורונה.

התביעה הוגשה על ידי עו”ד שי פויירינג, המתמחה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית.

התביעה שהוגשה לצורך קבלת פיצויים מתבססת על חוות דעתו של פרופ’ ג’יהאד בשארה, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, על עדותה של היולדת עצמה, ובהסתמך על הדיונים המיוחדים בפרשה בכנסת, כולל ממצאים מהבדיקה הפנימית של משרד הבריאות ומהבדיקה הפנימית של הנהלת בית החולים.

ההנהלה הגדירה את הפרשה כ”אירוע חריג ביותר”, מצאה כי לרופא המיילד ולתובעת הייתה התאמה מלאה של החיידק המסוכן וציינה כי המקרה של התובעת חשוד כהדבקה בחיידק שאירעה בגלל עצם האשפוז והטיפול בבית החולים.

על פי התביעה, היולדת, בת 39, הגיע ב-6 בדצמבר 2015 לבית החולים שיבא לצורך הלידה והועברה לחדר הניתוח. אלא שהיולדת לא ידעה שבמחלקת היולדות בשיבא התקבלה הודעה מבית החולים בילינסון בפתח תקווה כי הם נאלצו לכרות רחם לאישה אחרת שילדה עוד קודם לכן בשיבא.

הסיבה? התגלה אצלה זיהום בחיידק אלים מסוג סטרפטוקוקוס A שנמצא על העור ובגרון, אבל כשהוא מצליח לחדור לרקמות פנימיות בגוף, הוא עלול להתפשט במהירות ולגרום לקריסה, לכריתת איברים ואף לתמותה.

על פי התביעה, היולדת אף לא ידעה כי כדי למנוע את שרשת ההדבקה, נערכה בשיבא בדיקה, כנדרש, שבמסגרתה נדגמו אנשי הצוות הרפואי שהיו מעורבים בטיפול ביולדת הראשונה, ובהם הרופא המיילד שלה, שסבל גם מדלקת בגרון.

אלא שלפי התביעה, הרופא טיפל בתובעת “בחוסר סבירות משווע מבלי ששמר על כללי ההיגיינה הבסיסיים הנדרשים”.

ליולדת נולדו תאומים בנים, שנולדו בריאים, אלא שבחדר הניתוח הוא ביצע את שתי הלידות מבלי שהוא עוטה מסכה על פניו, וכל זאת בניגוד גמור להוראות משרד הבריאות.

כתב התביעה מעלה גם טענות רבות וקשות ביותר על הטיפול ביולדת לאחר הלידה, ולפיהן במשך ארבעה ימים לאחר הלידה היא חזרה והתלוננה שוב ושוב על כאבי בטן עזים, אבל “אף על פי שהכאבים העזים לא חלפו ואף החמירו, הודיעו הרופאים ליולדת שהיא אמורה להשתחרר לביתה, וכל זאת כשבמהלך כל ימי האשפוז כבר היה ידוע להנהלת בית החולים ולרופאים המטפלים במחלקה על ההידבקות של יולדת אחרת באותו חיידק בבית החולים”.

לפי התביעה, לאחר שרופאים סירבו לעשות זאת ושחררו אותה לביתה, החליטה בעקבות זאת, ועל דעת עצמה, להתאכסן במלונית היולדות בבית החולים.

אלא ששם המשיך מצבה להחמיר, ולאחר שלא נבדקה על ידי רופא, והכאבים שלה החריפו עוד יותר, היא הועברה לחדר מיון יולדות, שם אבחנו אצלה זיהום חמור ומתפשט. היולדת הועברה ליחידה לטיפול נמרץ ולמחרת הובהלה לחדר הניתוח, שם התגלה אצלה זיהום מפושט ונכרת רחמה.

מאז היא נשארה עם נכות קשה ועם פגיעות רבות ובלתי הפיכות.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: “בשנת 2015 אירע המקרה המתואר, אשר טופל באופן מיידי בראייה רב-תחומית. בנוסף, יזם המרכז הרפואי שיבא פנייה למשרד הבריאות לביצוע בדיקה חיצונית, בלתי תלויה, מטעמו. בסיומה של בדיקה מקיפה על ידי מיטב המומחים, בהובלת משרד הבריאות, עלה כי לא נפל כל דופי בהתנהלות ביה”ח.

“יתרה מזאת, תפקודו המהיר, המקצועי והמסור של המרכז הרפואי אף זכה לציון לשבח. מטרת העל שהייתה כל העת מול עינינו היא הצלת חייה של המטופלת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות