אלפים היו בשבת בציון הרשב”י והשוטרים כבר לא מעיזים להגיע

כבר ביום ג' אמרו עשרות בעלי צימרים במירון לחרדים 10: "הסיכוי למצוא חדר אפסי. הכל מלא" • צעיר על שבת בציון הרשב"י: "היה מפוצץ, כזה עומס לא ראיתי הרבה מאוד זמן"• והמשטרה? חבר 'ועדת החמישה':  "אין כלים להתמודד. שוטרים לא יכולים לפתור את הבעיה, הם יקבלו מכות"
ישראל יוספי
כ"ח חשון התשפ"א / 15.11.2020 00:16

מאז יום שלישי השבוע שוחחתי עם מספר אנשים שביקשו לערוך את שבת מברכים ‘חיי שרה’ ליד ציון הרשב”י במירון, אלא שכבר ביום שלישי לא נותר אף לא צימר אחד פנוי ביישוב מירון.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

בהמשך שוחחתי עם כ-30 בעלי צימרים שאמרו: “השבת שבת מברכים, כל הצימרים מלאים עד אפס מקום”.

בשיחה עם א’ ק’, בעלת צימר עם שבעה חדרים, היא אמרה לי: “שהיה לך בהצלחה, הסיכוי למצוא חדר הוא אפסי. הכל מלא”.

הערב, מוצאי שבת, שוחחתי עם צעיר ששהה בשבת בציון הרשב”י.  “הציון היה מפוצץ. הכל מלא”, סיפר. “אני נוהג לבקר לעתים קרובות בציון הרשב”י, כזה עומס לא ראיתי הרבה מאוד זמן”.

גם ב’ י’, מספר בשיחה עם חרדים 10: “יש פה עומס מטורף. כמויות של אנשים, אני לא זוכר כזאת כמות, אנשים יורדים ויורדים”.

עוטים מסכות?

״איפה? אין פה קורונה… לא פה, אנשים לא שומרים, אין שליטה על מה שקורה בתוך הציון, נכנסים חופשי. כל החברה כאן מגיעים מירושלים, הם חברה שלא חיים בקורונה, אז אתה לא יכול להילחם עם ציבור שלם שמגיע ומכחיש את הקורונה. מאוד קשה להילחם איתם”.

כמה אנשים אתה מעריך שיש באזור הציון?

“יש אלפי אנשים בציון. הגיעו לכאן הרבה בחורי ישיבות. רוב בחורי הישיבות עברו כבר את הקורונה, אני עצמי כבר חליתי בקורונה, כל החברים שלי גם.  אז אם כולם כבר עברו את הקורונה. אז אין מה לשמור מבחינתנו”.

יש שוטרים?

“אין, המשטרה מעלימה עין, כי אין הרבה מה להילחם עם זה”.

הרב דב קפלן, חבר ‘ועדת החמישה’ האחראית לתפעול ציון הרשב”י, לא חשבתם לסגור את הציון בגלל ‘שבת מברכים’?

״אי אפשר לסגור. מירון זה לא הכותל, יש בכותל שוטרים, חיילים, אנשי יס״מ, במירון אין לנו את זה. אין כלים להתמודד, אני ניסיתי, שוחחתי עם ח״כ ועם המשטרה. זה לא עזר.

״החוק לא מאפשר לסגור את הציון, דבר נוסף אנו לא מעוניינים בכך. שומר נפשו ירחק מהם. מי מגיע לכאן, רוב מי שמגיע לכאן לא עוטים מסכות. יש כמה פרמטרים, של צפיצות בתוך הציון שזה נורא ואיום – ואי אפשר למנוע.

״ולגבי מסכות גם זה אף אחד לא רוצה לעטות. הרוב המכריע בלי מסכות. אם יסגרו את הציון, המצב יהיה יותר גרוע. יפרצו את הציון. אדם שמפחד מקורונה – אין לו מה לעשות בציון. אנשים אמרו לי, אתה פחדן, אתה מוג לב. אבל הרב המכריע שם לא מאמנים בכך. הייתי במירון בחאלקה – רובם לא עוטים מסכות”.

יש שם שוטרים? 

״שוטרים לא יכולים לפתור את הבעיה, הם יקבלו מכות. לפני שבוע היה שם שוטר שהיכו אותו מכות רצח, הוא אושפז בבית חולים.

“במשטרת צפת יש 70 שוטרים. הם אחראים על כל מרום הגליל, זה ישובים וכפרים. אין כוח אדם. נגיד שהיו בציון 10 שוטרים על 1000 איש, מה הם יכולים לעשות? עשינו את זה, השוטרים חטפו מכות. הם בזים לך, מבחינתם אין קורונה. זו מלחמה.

״אין פה שום אכיפה, לא הייתה פה אכיפה, והמקום הזה כנראה אי אפשר שיהיה לו אכיפה. 80% מאנשים שמגיעים לקבר לא אכפת להם”.

מהמשטרה טרם התקבלה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות