בכירה ב-CNN השוותה בין ‘ליל הבדולח’ לטראמפ – ועוררה סערה

כריסטיאן אמנפור, מגישה בכירה ברשת הטלוויזיה CNN, אמרה בתוכניתה כי "התקפותיו של הנשיא על עובדות, ידע, היסטוריה ואמת" - מזכירות את הפוגרום של 'ליל הבדולח' בגרמניה ואוסטריה
חרדים 10
כ"ח חשון התשפ"א / 14.11.2020 22:16

כריסטיאן אמנפור, מגישה וכתבת בכירה ברשת CNN, השוותה אמש (שישי) בין אירועי ‘ליל הבדולח’, במהלכו נערכו בגרמניה ובאוסטריה פוגרמים ביהודים והועלו באש מאות בתי כנסת וחניות בבעלות יהודים –  לבין פעולותיו של הנשיא דונלד טראמפ.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

לפי דיווח ב’ישראל היום’, המגישה פתחה את תוכניתה, שנושאת את שם משפחתה, באומרה: “השבוע לפני 82 שנים, התרחש ליל הבדולח. זו הייתה ירית הפתיחה של הנאצים על הציוויליזציה שלנו, דבר שהוביל לרצח עם נגד זהות שלמה ולשריפת ספרים. זה הוביל להתקפה על עובדות, על ידע, על היסטוריה ועל אמת”.

אמנפור התייחסה להפסדו של הנשיא האמריקני בבחירות לנשיאות: “לאחר ארבע שנים של התקפה מודרנית על אותם הערכים על ידי דונלד טראמפ, הצוות ביידן-האריס הבטיח לחזור לנורמות, כולל של האמת”.

דבריה של המגישה עוררו סערה ברשתות החברתיות, כשרבים גינו אותה על ההשוואה מעוררת המחלוקת.

דני דיין, הקונסול בניו יורק לשעבר, צייץ:  “ההשוואה הנואלת שהיא ערכה בין ליל הבדולח לשנות טראמפ הייתה צריכה להביא לפיטוריה המידיים מ-CNN. אין חסינות בפני הכחשת שואה”.

ליל הבדולח התרחש בלילה שבן ה-9 ל-10 של חודש נובמבר 1938, אז נרצחו 91 בני אדם בפוגרומים שבוצעו ביהודים בגרמניה ובאוסטריה. מאות בתי כנסת וחנויות בבעלות של יהודים נשרפו או נהרסו באותו לילה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות