‘אופנוען ירה 5 כדורים’: המוסד חיסל באירן את מס’ 2 באל קאעידה I צפו

עיתון 'הניו יורק טיימס' דיווח כי ישראל חיסלה לפני שלושה חודשים באיראן את מספר 2 באל קאעידה - לבקשת ארצות הברית • "הסוכנים היו רכובים על אופנוע, אחד שלף אקדח וירה חמישה כדורים" • משרד החוץ של איראן הכחיש את הדברים
נתן פרל
כ"ז חשון התשפ"א / 14.11.2020 18:19

העיתון ‘ניו יורק טיימס’ דיווח, כי סוכנים ישראלים התנקשו לפני שלושה חודשים באיראן בחייו של אבו מוחמד אל-מסרי, מספר שתיים בארגון הטרור אל-קאעידה,  לבקשת ארצות הברית.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

על פי גורמי מודיעין, אל-מסרי, ששמו המקורי הוא עבדאללה אחמד עבדאללה, נורה למוות ברחובות טהראן ביום השנה לפיגוע בשגרירויות ארצות הברית בשנת 1998, שהוא היה אחד האחראים לו.

יחד עם עבדאללה חוסלה גם בתו מרים, האלמנה של חמזה בן לאדן, בנו של אוסאמה בן לאדן, שישבה עמו במכונית.

בתיאור ההתנקשות נכתב: “הסוכנים הישראלים היו רכובים על אופנוע. אחד מהם שלף אקדח עם משתיק קול וירה חמישה כדורים. ארבעה כדורים חדרו למכוניתו של בכיר אל-קאעידה והרגו אותו ואת בתו ואחד נוסף לרכב אחר שהיה במקום”.

לאחר האירוע באוגוסט, התקשורת הרשמית באיראן דיווחה כי הנרצחים הם פרופסור לבנוני להיסטוריה, חביב דאוד ובתו מרים.

בדיקת הניו-יורק טיימס מעלה כי מדובר בשמות בדויים.

ישראל, ארצות הברית ואפילו אל קאעידה לא התייחסו להתנקשות.

מנגד, איראן הכחישה הדיווח ומטעם משרד החוץ בטהראן נמסר, כי אין טרוריסטים של אל-קאעידה באיראן וכי ארצות הברית וישראל מנסות מעת לעת לקשור את איראן לארגונים כאלה באמצעות הדלפת מידע שקרי לתקשורת.

“בדרך זו הן מנסות לחמוק מאחריותן לפעילות הנפשעת של הארגון הזה ושל ארגוני הטרור האחרים באזורנו”, נכתב בהודעה.

עבדאללה, בן ה-58, היה צפוי להנהיג את ארגון הטרור.  הוא הופיע באופן קבוע במודעות המבוקשים של הרשויות בארצות הברית, בעקבות חלקו ברציחתם של 224 בני אדם ופציעתם של מאות נוספים בפיגועים בשגרירויות בקניה וטנזניה.

אל-מסרי בן ה-58 היה ממייסדי ארגון הטרור אל-קאעידה. בעבר נפוצו שמועות על מותו אך הדבר מעולם לא אומת.

ארצות הברית האשימה אותו כי עמד מאחורי הפיגועים בשגרירויות שלה בקניה ובטנזניה בסוף שנות התשעים, בהם נהרגו יותר 223 בני אדם ומעל 4,000 נפצעו. ההתנקשות בחייו נעשתה ב-7 באוגוסט, יום השנה לפיגועים אלה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות