אחרי כהונה של חודש בלבד: איציק כהן ברח ממשרד השיכון בגלל ליצמן

במכתב ההתפטרות ששלח היום השר איתיק כהן לראש הממשלה, הוא כתב שהסיבה להתפטרות מונעת מרצונו להקדיש את כל מרצו לפעילותו במשרד האוצר • אלא שהסיבה האמיתית היא: אנשיו של ליצמן ממשיכים לנהל את המשרד מבלי שהתאפשר לו להתערב במהלכים ובהחלטות
אריה ריבקינד
כ"ה חשון התשפ"א / 12.11.2020 19:31

שר השיכון והשר במשרד האוצר, יצחק כהן מש”ס, הודיע הערב (חמישי) במכתב לראש הממשלה כי הוא מוותר על תפקיד השר במשרד השיכון.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

כהן כתב לנתניהו: “בשל האתגרים הכלכליים עמם מתמודדת מדינת ישראל בימים אלה, אני סבור כי ראוי שאקדיש את כל מרצי וניסיוני לפעילותי במשרד האוצר. לאור זאת, אני מגיש בזאת את התפטרותי מתפקיד שר השיכון”.

גורמים פוליטיים אומרים, כי הרקע להתפטרות המהירה ממשרד השיכון – כחודש כהונה בלבד – נובע מהמצב בו נתקל עם כניסתו למשרד, על רקע מחלוקת על סמכויות עם ח”כ יעקב ליצמן ואנשיו‎.

כפי שדווח בחרדים 10,  למרות התפטרותו של יענק’ל ליצמן לפני חודשיים, על רקע מחאתו נגד צעדים של פרויקטור הקורונה היוצא, פרופ’ רוני גמזו, אנשיו – ובראשם היועץ האישי מוטי בבצ’יק – ממשיכים לנהל את המשרד בפועל.

אלה ציפו כי כהן יאפשר להם לבצע את המדיניות שרצו להוציא לפועל, מבלי שיתערב במהלכים ובהחלטות. אולם כהן לא היה מוכן לתפקד כ’בובה’, ולכן החליט לעזוב.

גורמים במשרד השיכון אמרו הערב: “כהן החליט לפרוש אחרי שראה מקרוב איך מתנהל המשרד על ידי ליצמן ואנשיו, מעל לראש שלו – והחליט שזה לא מתאים לו. הוא לא אהב את המינויים שנעשו סביבו בלי ידיעתו, כשהיחידים שיכולים להביע את עמדתם הם מנכ”ל המשרד ואנשיו של ליצמן”.

כהן מונה במסגרת מהלך שבישל ליצמן, שהיה אמור להוביל אותו אל כס סגן שר במעמד של שר במשרד השיכון.

אולם, למרות שהמתווה שהוביל כבר יצא לדרך, לאחר שהכנסת אישרה את מינויו של איציק כהן מש”ס לשר במשרד האוצר תחת השר ישראל כץ ולשר השיכון –  בהנהגת חסידות גור הוחלט כי המינוי לא ייצא אל הפועל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות