נתניהו בקבינט הקורונה: תומך בקיצור משך הבידוד לשבוע ימים

נתניהו נזף בשרים: "אנחנו מצליחים יותר ממדינות אירופה כולן, אבל בגלל ההדלפות שלכם זה נתפס אחרת בציבור" • גמזו הציג בפני השרים תמונה מדאיגה במגזר החרדי • השר יולי אדלשטיין: "מה עם העלאת הקנסות? אישרנו בקבינט, בממשלה ובוועדת שרים ומאז זה נשכח ונעלמו העקבות"
תמי גיל
כ"ה חשון התשפ"א / 12.11.2020 16:53

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע היום (חמישי) תמיכה בהצעה לקצר את משך הבידוד לשבעה ימים.

זאת לאחר ששר הפנים הסביר לחברי הקבינט: “אנשים לא משתפים פעולה בחקירות האפידמיולגיות כדי לא להכניס חברים לבידוד. אני משוכנע שאם נקצר את הבידוד, כולל בדיקה לפני ואחרי, זה יעודד שיתוף פעולה של הציבור וייתן כלי חזק מאוד לבלימת התחלואה”.

השר תקף את פקידי משרד הבריאות: “אני יכול לקבל ביקורת של שר הבריאות, זה תפקידו, אבל שפקידים יטיחו במו בתקשורת ובאופן גלוי האשמות כאלה זה לא מקובל. אנחנו יושבים כאן שעות לדיונים וקבלת החלטות, האחריות עלינו וההאשמות האלה שנעשות באופן גלוי לא מקובלות”.

ראש הממשלה נתניהו הגיב: ”לא הייתה ממשלה בישראל שאפשרה גם לשרים וגם לעובדי המשרדים ולפקידות לומר את דברם בעומק כזה. זה לא משנה את חלוקת התפקידים בין הפקידות לשרים. השרים אחראים להחלטות ולא הפקידים. ואלה החלטות קשות מאוד.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

“אנחנו מקבלים החלטות לא רע, אבל מקבלים אותן תוך שיח פנימי שאני מכבד אותו ושיח חיצוני שאני שולל אותו. אני לא מונע מהפקידות להתבטא אבל אני כן אומר, ואני אגיד את זה במהלך השנים, יש לתחום את הקו בין הדרג המקצועי לבין הדרג המדיני שמקבל את ההחלטות. אני מבקש שוב – אנחנו מצליחים גם עם החיסונים, גם עם רמת התחלואה. כדי שנמשיך להצליח, אנחנו צריכים לקבל את ההחלטות הנכונות”.

נתניהו נזף בשרים: “אתם מתבטאים הרבה בתקשורת ואומרים מראש איך תצביעו וכך מגבילים את עצמכם. אנחנו מדינה שמצליחה יותר ממדינות אירופה כולן, אבל בגלל ההדלפות האלה שלכם יש דימוי חיצוני אחר לגמרי ממה שאנחנו עושים באמת”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בדיון בקבינט הקורונה: “כבר אישרנו בקבינט את הגדלת הקנסות, בממשלה ובוועדת שרים לחקיקה ומאז זה נשכח ונעלמו העקבות”.

לדבריו אי-הגדלת הקנסות גורמת לכך ש”אנחנו פשוט פוגעים בעצמנו”.

“רואים שם דבר נוסף שמטריד אותנו”

ממונה הקורונה פרופ’ רוני גמזו התייחס בישיבה למצב תחלואת הקורונה במגזר החרדי והביע דאגה מהמגמה המסתמנת.

“אנחנו רוצים בזהירות לומר שמקדם ההדבקה במגזר החרדי עולה”, אמר גמזו לשרים, “רוני נומה ממקד את המעקב שלו על המגזר. ה-R שם הוא סביב 0.8 וזה דורש המשך עבודה שלנו בעיקר בהיקף הבדיקות”.

בתשובה לשאלת שר החוץ אשכנזי בנוגע לסיבות לעליית התחלואה במגזר החרדי אמר פרופ’ גמזו, “החברה החרדית מיישרת קו עם האוכלוסייה הכללית. אנחנו רואים תנועתיות הולכת וגדלה”.

“אנחנו רואים שם דבר נוסף שמטריד אותנו, כי שיעור הבדיקות לא מספיק טוב. כששיעור הבדיקות לא מספיק טוב, ה-R ייגדל”, הוסיף.

גמזו ציין את שיעור הבדיקות כמרכיב מכריע גם באפשרות לשלוט בהיקף התחלואה בכלל המספרים, ואף הציב בפני השרים מספר יעד אליו הוא שואף.

“היקף התחלואה שלנו ביחס לאירופה יחסית נמוך. אבל צריך להגדיל את הבדיקות. אם נגיע ל-70 אלף ככה נצליח להשתלט על הכל”, טען.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות