“איסור חמור”: הדיינים מבני ברק נגד ביטול ההפרדה בקבורת חללי צה”ל

הגר"י זילברשטיין אישר? הגאונים רבי שריאל רוזנברג, רבי יהודה סילמן ורבי יצחק זילברשטיין עצמו - יוצאים נגד ההחלטה לבטל ההפרדה בין חללים יהודים לגויים: "יש לחוש לקפידת שוכני עפר הקבורים שם, שאינם חפצים שיבוא זה בגבולם"
חרדים 10
כ"ה חשון התשפ"א / 12.11.2020 11:12

הרבנים הגאונים, רבי שריאל רוזנברג, רבי יהודה סילמן ורבי יצחק זילברשטיין יוצאים היום (חמישי) נגד ההחלטה כי חללי צה”ל גויים ייקברו ללא הפרדה מהחללים היהודים.

“איסור חמור לשנותו”, כותבים שלושת הרבנים במכתב. “יש לחוש לקפידת שוכני עפר הקבורים שם, שאינם חפצים שיבוא זה בגבולם”.

ברבנות הצבאית טענו כי הרב זילברשטיין תמך בפסק ההלכה של הרב הצבאי הראשי – אך במכתב היום הוא התנער מכך ויוצא נגד המדיניות החדשה.

דברי הרבנים מצטרפים לקריאת הרב דוב ליאור, שפרסם בתחילת השבוע מכתב בו קבע כי השינויים הללו נובעים מלחצים של פוליטיקאים וארגונים “שקדושת ישראל וקדושת התורה קלה בעיניהם”.

הוא הוסיף שמדובר בפגיעה במעמד הרבנות, בצה”ל ו”בחיילים הקדושים המוסרים נפשם”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

ב’כאן חדשות’ – שחשף את ההחלטה החדשה – דווח בשבוע שעבר,  כי רס”ן הרב אודי שוורץ, ראש הלשכה של הרב הצבאי הראשי, כתב בקבוצת ווטסאפ של רבנים צבאיים – כי שורת רבנים בכירים נתנו את הסכמתם לפסק ההלכה, לפיו ניתן לקבור חללי צה”ל גויים לצד יהודים.

‏”החלטנו על הפיתרון לפני כשנתיים ולפרסמו רק למי שהדבר נוגע אליו”, כתב בקבוצה.

רס”ן שוורץ חשף כי לפסק ההלכה נתנו סכמה בכתב הרבנים רבי יצחק זילברשטיין, רבי אביגדור נבנצל, רבי שלמה פישר, רבי שלמה אבינר, רבי יעקב אריאל, ורבי אריה שטרן.

לדבריו, הסכמה בעל פה ניתנה גם מהראשון לציון, הרב יצחק יוסף. מלשכת הראשל”צ לא הגיבו לפניית חרדים 10.

כיום נקברים חללים שאינם יהודים במרחק שני מטרים מהקבר האחרון בשורה.

על פי הנוהל החדש, שגובש במשרד הביטחון בתיאום עם הרבנות הצבאית – חלל שאינו יהודי ייקבר בעומק של 20 ס”מ עמוק יותר משאר הקברים בשורה, וסביב ארון הקבורה תותקן מחיצה נוספת מבלוקים או ממתכת, אך לא תהיה הפרדה פיזית בין קברי יהודים לקברי חללים גויים.

לאורך השנים התעוררו סערות כאשר חיילי צה”ל גויים נקברו מחוץ לחלקות הקבורה.

ב-2017 גובש נוהל חדש שהכניס את החללים הלא יהודים לשורה – אך במרחק של שני מטרים מהקבר האחרון. בדרך כלל הותקן ספסל או ניטע עץ בין הקבר האחרון לקבר של החלל שאינו יהודי, במטרה לטשטש את הבדל המרחק.

כבר אז התנגדו רבנים להכנסתם של החללים הגויים לחלקות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות