הייתם מאמינים? מיקי זוהר ולפיד חתומים יחד על שתי הצעות חוק

שיתוף פעולה נרחב בין קואליציה לאופוזיציה למען העצמאים • יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, מגיש שתי הצעות חוק בשיתוף כל סיעות הבית • לפיד: "כשיש דברים טובים כמו החוקים האלה - אנחנו תמיד נתמוך"
אריה ריבקינד
כ"ד חשון התשפ"א / 11.11.2020 21:32

יו”ר הקואליציה, ח”כ מיקי זוהר, מגיש שתי הצעות חוק שיסייעו לעצמאים שנפגעו בתקופת הקורונה.

על ההצעות חתמו חברי כנסת מכל הסיעות בכנסת, תוך שיתוף פעולה חוצה מפלגות, מגזרים ודתות.

הצעות החוק מוגשות בשיתוף ארגון ‘השולמנים’ וקבוצת ‘אני שולמן’.

• חוק רשת ביטחון לעצמאים יאפשר לעצמאים לקבל דמי אבטלה ויבטל את אי השוויון שקיים כיום כלפי העצמאים. החוק יאפשר לעצמאים להוציא תלוש שכר עבור עצמם, בדומה לתלוש ששכיר מקבל ממעסיק – מה שיעניק להם גם זכות לדמי אבטלה.

• חוק פקודת מס הכנסה (תיקון) שווי השימוש ברכב – יוטל מס אחיד על מחזיקים ברכב חברה לפי מחיר המחירון המקורי שלו – ככל שהרכב ישן יותר ישלמו עליו פחות מס.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

יו”ר הקואליציה: “נטלתי על עצמי משימה לא פשוטה: לאחד את כל חברי הכנסת, מהקואליציה ומהאופוזיציה, על מנת להיטיב עם מאות אלפי עצמאים ובעלי עסקים שמטה לחמם נפגע בעקבות המגיפה. אעמוד על כך שהצעות החוק הללו, אשר ישנו את מעמדם של העצמאים בישראל – יאושרו במליאת הכנסת וייכנסו לתוקף בהקדם האפשרי”.

יו”ר האופוזיציה, יאיר לפיד: “העצמאים והעסקים הקטנים נפגעו באופן קשה ביותר בזמן משבר הקורונה. זה לא סוד שיש לי ביקורת גדולה מאוד על ניהול הכושל של הממשלה, אבל כשיש דברים טובים כמו החוקים האלה – שאותם ביקשו ארגוני העצמאים – אנחנו תמיד נתמוך. בנושא הסיוע לעסקים קטנים ולאזרחים אין ולא תהיה אופוזיציה וקואליציה. מקווה שנצליח להעביר את החוקים האלה במהירות”.

אביר קארה, מייסד ‘אני שולמן’: “יותר מידי שנים העצמאיים בישראל נאלצים לשאת בסיכון ולהיות המנוע שסוחב את המשק כמעט לבד. הקורונה חשפה את הפגיעה בעצמאיים יותר מכל מגזר אחר. בזכות מהפכת השולמנים, העצמאים הופכים לכח חזק ומאוחד.

“הנחנו היום לפתחה של הכנסת שתי הצעות חוק דרמטיות שיעשו תיקון לעוול גדול, הצעה אחת שתאפשר רשת בטחון לעצמאים והצעה נוספת שתתקן את אפליית העצמאים במס שווי רכב. אנו מודים ליו”ר הקואליציה, יו”ר האופוזיציה וח”כים רבים מהקואליציה והאופוזיציה, שהבינו שהצעות החוק הדרמטיות שיצרנו יאפשרו צמיחה מואצת והתאוששות מהירה מנזקי המגיפה, תוך יצירת ערך לציבור המופלא של היצרנים והיזמים במדינת ישראל.

“שמחנו לראות שעל הצעות החוק חתמו חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית שהביעו מחויבות לציבור העצמאים. אנו רואים במשבר הזה הזדמנות לייצר תיקון עולם. נעשה וב״ה נצליח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות