היהודי מסלוניקי: איך נתניהו סידר שישראל תרכוש חיסונים גם מ’פייזר’

נתן פרל
|
כ"ד חשון התשפ"א / 11.11.2020 20:21
ראש הממשלה שוחח עם מנכ”ל החברה וסיכם עימו על רכישת החיסונים: “מתברר שהמנכ”ל אלברט בורלה מאוד גאה במוצאו היווני ומוצאו היהודי מסלוניקי” • הערכה במערכת הבריאות: רוב האוכלוסייה לא תחוסן עד לחורף הבא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (רביעי) עם מנכ”ל חברת התרופות פייזר אלברט בורלה וסיכם איתו על רכישת חיסוני הקורונה.

בחדשות 12 דווח כי הסיכום בין נתניהו לבין מנכ”ל החברה, הוא על אספקה של שלושה מיליון חיסונים – מדובר על 6 מיליון מנות, שכן את החיסון הזה מקבלים כמובן פעמיים.

השיחה התקיימה לאחר  שהמגעים שקיים משרד הבריאות מול ‘פייזר’ לא הבשילו – וגם המספרים שדובר בהם במהלך אותו מו”מ היו יחסית נמוכים.

נתניהו ביקש לשוחח עם מנכ”ל החברה, שנענה לבקשה. מדובר ביהודי מסלוניקי ובין היתר הוא סיפר לראש הממשלה, כי הוא התחתן בבית כנסת שבו ביקר נתניהו – מה שהוביל לשיח יותר פתוח בין השניים.

נתניהו פרסם סרטון בו סיפר על השיחה:

“אני פועל כל הזמן להביא חיסונים לישראל, והיום יש לי בשורה חשובה. סיימתי עכשיו שיחה מאוד חמה ולבבית עם אלברט בורלה מנכ”ל חברת פייזר. חברת פייזר הודיעה שלשום שהיא פיתחה חיסון נגד הקורונה עם יעילות של 90%. כל העולם רוצה לקבל את התרופות שלה. אנחנו מנהלים איתם מו”מ.

“ביקשתי לשוחח איתו, הוא מיד נענה. מתברר שאלברט בורלה מאוד גאה במוצאו היווני ומוצאו היהודי מסלוניקי, והוא אמר לי שהוא מאוד מעריך את טיפוח היחסים בין יוון לישראל, שאני מוביל בשנים האחרונות”.

לדבריו, “אחרי השיחה הזאת, שהייתה מאוד עניינית ומאוד מעשית, אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת פייזר. זאת בשורה מאוד חשובה להבאת חיסונים רבים לכם אזרחי ישראל. שיהיה בהצלחה”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

היום פורסם דו”ח של מרכז המידע והידע באמ”ן שהעריך שההצלחה בניסוי בחיסון לקורונה של חברת פייזר מהווה בשורה טובה לישראל, למרות שהיא אינה חתומה על חוזה עם החברה.

זאת משום שחיסון של חברת מודרנה שאיתה חתמה ישראל על חוזה לרכישת החיסונים פועל אופן דומה לזה של פייזר. “במידה שתוצאות הביניים של מודרנה תהיינה דומות לאלו של פייזר, סביר כי עד סוף 2020 יהיו לפחות שני חיסונים מאושרים לשימוש נגד הקורונה”, נכתב במסמך.

עם זאת, לפי דיווח ב’כאן חדשות’, במערכת הבריאות מעריכים שרוב האוכלוסייה לא תחוסן עד לחורף הבא.

שכן, ככל הנראה החיסון הראשון יגיע לארץ בתחילת האביב, וגם אז החיסונים יגיעו בהדרגה ולא וכמויות גדולות. הסיבה לכך היא שיכולות הייצור מוגבלות. חברת פייזר, למשל, מעריכה שתצליח לייצר כמיליארד חיסונים בשנה שלמה.

נוסף לכך, היכולת של ישראל לטפל בכל כך הרבה חיסונים בבת אחת היא מוגבלת. כאמור, מנות החיסון של החברות מודרנה ופייזר דורשות קירור בטמפרטורה נמוכה מאוד, וישראל טרם נערכה לכך.

גורמים בישראל אומרים שהחתימה עם פייזר צפויה כבר בימים הקרובים – ייתכן כבר מחר.

עם זאת, עדיין יש אי בהירויות וחוסר הסכמות על כמה נושאים בין החברה לישראל, בין השאר בשאלה מי יהיה אחראי על הובלת החיסונים מהמפעל המייצר לארץ.