אני ומשפחתי יחד? • נתניהו הגיש בקשה לתקן האישום

חרדים 10
|
כ"ד חשון התשפ"א / 11.11.2020 18:51
ראש הממשלה טוען בבקשה שהגישו סנגוריו, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, לבית המשפט: “לא מבחינים בין פעולות שמייחסים למשפחתי לבין לפעולותיי. מבקש מבית המשפט שיורה לפרקליטות לתקן שורת פגמים, שאינם מקריים” • הפרקליטות תצטרך להגיב וייתכן ששלב ההוכחות יידחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לתקן את כתב האישום נגדו, בעקבות פגמים שנפלו בו, לטענתו – וגם לא במקרה.

בבקשתו דורש נתניהו להבחין בין פעולות שביצע הוא עצמו, לפעולות שעשו אשתו וילדיו – במקום הכלל שלפיו מתייחסים לנאשם בלבד.

לדברי נתניהו נוצרה “הלחמה מלאכותית” בין הפעולות של רעייתו בכל הנוגע לקבלת המתנות, בלי להבדיל ביניהם.

הפרקליטות תצטרך עתה להגיב על בקשת נתניהו וייתכן ששלב ההוכחות יידחה.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

ואלה הטיעונים המרכזיים בבקשה שהגישו סנגוריו של ראש הממשלה, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, לתיקון כתב האישום נגדו נוכח הפגמים הקשים שנפלו בו:

• על פי חוק, חל איסור חד וברור על הבאת ראיות בכתב האישום, ועם זאת כתב האישום כולל ראיות למכביר. הכללתם בכתב האישום של פרטים פסולים מקורה במהלך בלתי ראוי של המאשימה בניהול ההליך, אשר מיוסד, בין היתר, על הליך חקירתי פגום ומגמתי ועל שיקולים העומדים בסתירה לעקרונות של צדק והגינות משפטית.

• כתב האישום המציא אישיות משפטית חדשה ששמה “נתניהו ובני משפחתו” או “נתניהו ורעייתו”. כתב האישום מתייחס לראש הממשלה ובני ביתו כאילו מדובר באדם אחד. התביעה אינה יכולה לייחס לראש הממשלה את מעשיהם (הנטענים) של רעייתו ובנו, ובוודאי שלא ניתן לברוא אישיות משפטית שנקראת “נתניהו ובני משפחתו” לשם כך.

• כתב האישום אינו כולל פירוט מלא וממצה של “המתת” הנטען. כתב האישום נעדר פירוט עובדתי מספק, ובכלל זה המועדים שבהם התקבלו המתנות, זהות מוסר המתנות, זהות מקבל המתנות וזהות מבקש או יוזם המתנות. לא ניתן לקבל מצב שבו כתב אישום בעבירת שוחד לא כולל פירוט של המתת שנטען שניתנה.

• האופן השיטתי בו נוסח כתב האישום מוביל למסקנה כי מדובר בפגמים שנפלו בכתב האישום באופן לא מקרי.

גם לגבי תיק 4000 נטען, כי על אף שהראיות מעידות שככל שהיו פניות ביחס לסיקור בוואלה, הן נעשו בעיקר על ידי שרה ויאיר נתניהו, וכדי להתגבר על זה שמספר הדרישות בנוגע לסיקור שהגיעו מראש הממשלה היה קטן ביותר – הפרקליטות יצרה ישות משפטית של נתניהו ומשפחתו.

עוד צוין בפניה, כי כתב האישום כולל עובדות לא רלוונטיות, שעלולות ליצור הטייה שלילית נגד הנאשם, בלי הצדקה.

ראש הממשלה הוסיף, כי בעתיד  יבקש לבטל את כתב האישום בטענת הגנה מן הצדק.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי בבקשה נרמז גם כי ייתכן שתתבקש דחייה עתידית – שכן ישנה בקשה לאפשר שהות מספקת כדי שהפרקליטות תתקן את כתב האישום, ורק אז נתניהו יוכל לדעת לאיזה אישומים יידרש להשיב.