מועצת הרבנות הראשית התכנסה: “לא נאפשר בחינות לרבנות לנשים”

מועצת הרבנות הראשית קבעה: "יש להתנגד בנחרצות למתן אפשרות לנשים להיבחן במסגרת הרבנות הראשית לישראל" • ייזמו מפגש עם שופטי בית המשפט העליון כדי להבהיר: "אל לבתי המשפט להתערב בענייני ההלכה המסורה"
יוסף גרינבוים
כ"ג חשון התשפ"א / 10.11.2020 15:46

במהלך ישיבת מועצת הרבנות הראשית לישראל שהתכנסה היום (שלישי) גיבו הרבנים באופן חד משמעי את עמדתו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף שקבע באופן נחרץ שהרבנות הראשית לא תבחן נשים במסגרת הבחינות לרבנות – בעקבות עתירה שהוגשה לבית המשפט.

הפעם זה ממש מפתיע: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

הרבנים התכנסו בבניין הרבנות הראשית בהתאם להנחיות, בזמן שחלק מן הרבנים משתתפים מרחוק באמצעות ה-zoom.

בישיבה, נדונו מספר נושאים הלכתיים ומהותיים שהמתינו להכרעת חברי מועצת הרבנות הראשית בנוגע לנושאים של בחינות נשים ברבנות, מינוי רבני ערים, ושנת השמיטה.

במהלך הישיבה מינתה המועצה מספר רבני ערים לכהונה כחברי הוועדה לבחירת רבני ערים בערים שלא מכהן שם רב בפועל.

בפתח הישיבה חיזקו הרבנים חברי המועצה את ידי הרב יוסף ותקפו בחריפות את הקריאה לפגוע בכהונתו.

בהחלטת המועצה, שתוגש לבית המשפט כעמדת הרבנות הראשית בנושא, נכתב: “יש להתנגד בנחרצות למתן אפשרות לנשים להיבחן במסגרת הרבנות הראשית לישראל או להענקת חסות מטעם הרבנות הראשית לבחינות בהלכה שיערכו לנשים גם שלא במסגרתה”.

עוד נכתב בהחלטה: “תפקידה של הרבנות הראשית, בהקשר דנן, הוא להוות מוסד המסמיך רבנים, ועל הרבנות הראשית להקפיד לפעול במסגרת זו בלבד. זאת, מבלי להביע עמדה ביחס להקמת מערך לימוד ובחינה בתחומים הלכתיים תחת מסגרת אחרת, בדומה למסגרות לימוד ובחינה במקצועות שונים ביהדות, אקדמיות ואחרות, שאין להן כל קשר לרבנות הראשית לישראל”.

המועצה אף התייחסה בדבריה לגורמים העומדים מאחורי הבקשה לערוך בחינות לנשים. “לא ניתן להתעלם מכך שהעתירה שבנדון יחד עם הליכים משפטיים נוספים המתנהלים בימים אלו, מהווה חלק ממגמה רחבה לקדם מטרות שזרות לרוח היהדות הנאמנה”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

את דבר ההחלטה מסיימים הרבנים חברי המועצה בדברים חריפים: “יש בפריצת גדר זו פגיעה אנושה במסורת ההסמכה העוברת מדור לדור וחובה עלינו כרבנות ראשית לעמוד בפרץ ולגדור את הפרצה. גם אם משמעות הדברים תהיה השבתה של מערך הבחינות וההסמכה לרבנות שמקיימת הרבנות הראשית לישראל.”

לבקשתם של חברי מועצת הרבנות הראשית הרבנים יצחק דוד גרוסמן, יהודה דרעי ורצון ערוסי, אליהם הצטרפו שאר חברי המועצה, סוכם כי מועצת הרבנות הראשית תיזום פניה אל שופטי בית המשפט העליון לקיום מפגש פנים אל פנים בו יובהר כי אל לבתי המשפט להתערב בענייני ההלכה המסורה לרבנות הראשית לישראל ולמועצת הרבנות הראשית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות