אני בעד ההגבלות. אז למה אני כל-כך נאבק בהעלאת הקנסות?

להכפיל את סכומי הקנסות על חתונות, למשל, ולהפקיד את האחריות על הטלת סכומים כאלו אך ורק בידי שוטרים שנמצאים בשטח - זה משהו שמהר מאוד יביא למראות קשים • ח"כ אליהו ברוכי מסביר למה הוא בעד אכיפה אבל נגד הקנסות
ח"כ אליהו ברוכי
כ"ב חשון התשפ"א / 09.11.2020 19:16

פנה אליי היום אחד החברים באופן פרטי – בשאלה: אתה אומר כל הזמן שאתה בעד ההגבלות וגם בעד האכיפה. אז למה אתם כל-כך נאבקים בהעלאת הקנסות?

הפעם זה ממש מפתיע: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

את התשובה שהשבתי לו בפרטי, אני מפרסם גם כאן.

אנחנו לא נגד אכיפה. אנחנו נגד שינוי קיצוני במצב הקיים.

להכפיל את סכומי הקנסות על חתונות, למשל, ולהפקיד את האחריות על הטלת סכומים כאלו אך ורק בידי שוטרים שנמצאים בשטח – זה משהו שמהר מאוד יביא למראות קשים ולהתפתחות של אלימות – מילולית וגם פיזית, בין השוטרים לאזרחים.

בסרט הזה (תרתי משמע) כבר היינו.

האם לדעתי מתקיימים לפעמים אירועים המוניים שראויים לקנס גבוה יותר מ-5,000 שקלים? אני סבור שכן. יש אירועים שמסכנים חיי אדם ומתקיימים תוך צפצוף גמור על הכללים ועל ההוראות.

העלאה דרסטית של הקנסות, תוביל גם לפגיעה אנושה בבעלי עסקים שפותחים באיזשהו אופן, תוך שמירה והקפדה על שהות מצומצמת בעסק.

הפתיחה הזאת, רשמית, היא בניגוד לחוק. אני לא מעודד אותה.

אבל בפועל, מדובר בלא מעט אנשים שנזהרים מאוד ופותחים כדי שיוכלו לקיים את ביתם. הבה ניכנס שנייה לראש – הכלכלי –  של בעל עסק צנוע שמחליט לקחת סיכון של קנס יקר ובכל זאת לפתוח באיזשהו אופן (אני לא מדבר על רמי לוי ודומיו, כן?).

השיקול שמנחה אותו זה הרצון לשמור על המקרר מלא בבית. מדובר באנשים שהגיעו לפת לחם. ההתמודדות שלהם בשנה האחרונה היא בלתי אפשרית והטלת קנס מופרז תביא לשברון לב – ואף לתוצאות קשות יותר.

שורה תחתונה: צריך ליזום ולדאוג להשבת אמון הציבור בהגבלות. שינוי דרסטי בגובה הקנסות עלול להביא לתוצאה הפוכה שהנזק הישיר שלה הוא לא רק כלכלי, הוא בעיקר זלול בחיי אדם.

לזה אנחנו מתנגדים.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות