חשד: 3 ישראלים שחזרו מדנמרק נדבקו במוטציה של נגיף הקורונה

במשרד הבריאות חוששים כי הישראלים שחזרו מדנמרק נדבקו במוטציה שמקורה בחווה של חורפנים המשמשים לפרוות • בדנמרק הוחלט להמית כ- 16 מיליון חורפנים • ראש הממשלה בחנוכת מעבדות קורונה בנתב"ג: "אם לא יהיה שיפור במדדי התחלואה – לא ניכנס לשלב השלישי של ההקלות"
חרדים 10
כ"ב חשון התשפ"א / 09.11.2020 12:52

במשרד הבריאות בודקים חשד כי שלושה ישראלים שחזרו מדנמרק ונדבקו בקורונה חלו במוטציית הקורונה מחורפנים. כך פורסם היום (שני) ב’כאן חדשות’.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

המוטציה אותה עבר נגיף הקורונה בחיית החורפן (-מינק) כבר מוכרת בדנמרק, ושלטונות המדינה פועלים על מנת למגר אותה.

השלושה חזרו בימים האחרונים מדנמרק ואומתו כחולי קורונה.

משרד הבריאות החליט לבדוק את הדגימות שלהם ולבצע ריצוף גנטי, כדי לברר אם מדובר במוטציה או בנגיף המקורי.

עקב גילוי המוטציה בדנמרק גם היא תכנס לרשימת המדינות האדומות, למרות שהתחלואה בה נמוכה יחסית.

בשבוע שעבר פורסם כי כל חוות פרוות החורפנים בדמרק – המדינה בה תעשיית ייצור פרוות החורפנים היא הגדולה בעולם – ייסגרו, ובעלי החיים שנמצאים בהן יומתו, כדי למנוע התפשטות של סוג חדש של נגיף הקורונה, שעובר לבני אדם מהחיה.

מדובר בסביבות 15-17 מיליון חיות אשר מגודלות ב-1,100 חוות ברחבי המדינה.

ראש הממשלה מטה פרדריקסן, הודתה כי קיבלה את ההחלטה ב”לב כבד”, אך טענה כי צעד זה נחוץ בהתבסס על המלצות רשויות הבריאות, מחשש הוא שהתפשטות המוטציה תחליש את היעילות של חיסונים פוטנציאלים. “יש לנו מחויבות גדולה כלפי האוכלוסיה שלנו, אך עם המוטציה הזו שעכשיו נתגלתה יש לנו אחריות גדולה יותר כלפי שאר העולם”, אמרה.

בדנמרק מטילים בימים אלו גם הגבלות על תושבי האזורים בהם נמצאות החוות לגידול חורפנים.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

ראש הממשלה ושר הבריאות חנכו היום בנמל התעופה בן גוריון את מעבדת הקורונה לנוסעים ולשבים, שתתחיל לפעול בשבוע הבא.

בטקס אמר ראש הממשלה נתניהו: “הצלחנו להוריד את התחלואה מאחת הרמות הגבוהות בעולם לתחלואה הנמוכה או אחת הנמוכות במערב. יצאנו מהשלב הראשון והתחלואה מתחילה לעלות. אם לא נראה שיפור במדדים לא ניכנס לשלב השלישי”.

נתניהו אמר שתתקבל החלטה בנושא ההקלות בימים הקרובים. השלב השלישי כולל את פתיחת הקניונים, השווקים, המסחר, בתי העסק שמקבלים קהל וכן את כיתות י”א ו-י”ב במתווה של הכנה לבגרויות.

השר אדלשטיין אמר בטקס: “אני מודה לחברת אומגה ובית החולים רמב”ם שתוך חודש הקימו כאן מעבדת בדיקות. המשימה שלנו היתה שמערך הבדיקות כאן לא יפגע במערך הבדיקות הלאומי לגילוי התחלואה. הם התארגנו באופן כזה שלא גורע ממערך הבדיקות בישראל.

“השאיפה שלנו היא להגיע למצב שהדוגמים כאן לא יספיקו לעשות את העבודה. איך עושים? מפסיקים להיות פראיירים. לא ניתן לאלה שעוברים על ההנחיות לקבוע לנו שהתחלואה תחזור. אנחנו נוהגים בזהירות ויוצאים מהסגר בהדרגה. לצערי רואים הפרות למיניהן, במגזרים שונים, כמו פתיחות ללא אישור והתקהלויות אסורות. בואו ננהג בצורה רצינית על מנת שנגיע לשדה תעופה מלא, קניונים פתוחים, תרבות, ספורט, חנויות. אפשר לעשות את כל זה רק יחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות