גפני וליצמן נפגשו עם נתניהו: דחו את הקנסות וחיממו את היחסים

אחרי האיומים של ליצמן והירי הבלתי פוסק מצד 'המודיע': ראשי יהדות התורה נפגשו במשך שעה וחצי עם ראש הממשלה לישיבת 'סולחה' • העלאת הקנסות נדחתה בינתיים, חוק הגיוס עלה על השולחן - וכל הצדדים סיפרו ש"אין סיכומים"
חרדים 10
כ"ב חשון התשפ"א / 09.11.2020 00:02

אחרי שבועיים של עימותים ואיומים: ראשי סיעת יהדות התורה, הח”כים יעקב ליצמן ומשה גפני, נפגשו הערב (ראשון) במשך שעה וחצי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במעון ראש הממשלה.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

על הפרק: העלאת הקנסות על הת”תים, חוק גיוס והמשך השותפות הפוליטית.

עם תום הפגישה, שסומנה גם כ’סלוחה’, מסרו הצדדים כי “אין סיכומים”, וקבעו להיפגש שוב בהמשך השבוע.

עם זאת, לפי דיווח ב’גלובס’, בתום הפגישה הוחלט לדחות את אישור מתווה הקנסות על הפרות הנחיות הקורונה למועד לא ידוע.

הפגישה התקיימה על רקע קו לוחמני שהובילו ראשי הסיעות החרדיות נגד נתניהו, תוך איומים שלא להצביע עם הקואליציה, כאשר עיתון ‘המודיע’, ביטאון חסידי גור, יורה חיצים בנתניהו מהיציע.

השיא היה בישיבת סיעת יהדות התורה בשבוע שעבר, אז אמר ליצמן: “בנט הוא האלטרנטיבה שלנו לנתניהו”.

אלא שמאז ספג ליצמן מכה בכנף, כאשר אמש, בראיון שהעניק לתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 12, יצא בנט נגד החרדים כשאמר: “ביבי נכנע לעסקנים החרדיים בסוגיית הקנסות”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

‘יתד נאמן, ביטאון ‘דגל התורה’, קפץ על ההזדמנות כדי לעקוץ את ליצמן – וכתב היום: “דבריו אלו של בנט מראים את יחסו האמיתי לציבור החרדי. הדברים מהווים גם תשובה לגורמים חרדיים שונים, שצוטטו לאחרונה באומרם כי בנט מהווה אלטרנטיבה אפשרית לנתניהו באשר לתמיכה חרדית עתידית”.

אולם, לפי ‘גלובס’, נתניהו, ליצמן וגפני לא דנו רק במתווה הקנסות, אלא בעיקר בחוק הגיוס שצפוי להתבטל בעוד פחות משלושה חודשים. לפי הדיווח, בפגישה הערב דרשו הח”כים החרדים מנתניהו להביא פתרון, עוד לפני שהממשלה תתפזר, ולמעשה הטילו את האחריות לפעול מול גנץ, שגורר רגליים –  על נתניהו עצמו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות