אנו ‘על הקשקש’ מבחינת המגיפה הזו: ד”ר שרון אלרעי פרייס מודאגת

הממונה על שירותי בריאות הציבור הזהירה מפני קלות ראש שתגביר את התחלואה: "התחלואה עולה בכל המגזרים. לא ירחק היום שנעבור למקדם הדבקה 1 - והמגפה תתפשט. אני קוראת לעם ישראל להיזהר - אין שוטר בכל חנות"
חרדים 10
כ"א חשון התשפ"א / 08.11.2020 21:27

ד”ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הזהירה הערב (ראשון), בתדרוך מיוחד שקיימה, כי מקדם ההדבקה שהולך ומתקרב ל-1 (כרגע 0.95) מעיד שהישגי הסגר השני הולכים ומצטמצמים – וכי ישראל נמצאת בצומת מסוכן ממנו ניתן להידרדר במהירות לעלייה מסיבית בהדבקה.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

“אנחנו מודאגים מזה. התחלואה עולה בכל המגזרים, לא באופן ייחודי למגזר זה או אחר”, אומרת ד”ר אלרעי-פרייס.

“אנחנו רואים עלייה במקדם ההדבקה. אנחנו נמצאים ‘על הקשקש’ מבחינת המגיפה הזו, לא ירחק היום שנעבור למקדם הדבקה 1 – והמגיפה תתפשט. כל אחד צריך לדאוג לעצמו ולקהילה שלו. רק בערבות הדדית נשמור אחד על השני”.

על רקע פתיחת חנויות הרחוב, מזהירה פרייס-אלרעי: “אני קוראת לעם ישראל להיזהר. אין שוטר בכל חנות. מותר ארבעה קונים בכל חנות. לא להתקהל. צריך לראות איך שומרים על המצב מבלי להגיע לאיבוד שליטה במגיפה”.

בתדרוך הראתה אלרעי-פרייס את הירידה במדדים של הערים האדומות – לפני הסגר ואחריו, אולם הזהירה: “כבר כיום יש ערים גדולות שבהן מקדם ההדבקה הוא מעל 1, גם במגזר הכללי. כבר כמה ימים אנחנו במגמה של יותר מ-600 מאומתים ליום, כל עוד מקדם ההדבקה הוא סביב 1 – מספר המאומתים לא ישתנה”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

אלרעי-פרייס הוסיפה: “ידענו שהדבר הזה יקרה. היציאה מההגבלות צריכה להיות זהירה ומתונה. צריך להמשיך להקפיד על עטיית מסיכה ולא להתקהל. שכל אחד ישמור על עצמו ועל היקרים לו. כדי להגיע למדרגה הבאה צריך שמספר המאומתים יהיה פחות מ-500, ויש לנו עוד דרך ארוכה ליעד הזה”.

היא הזהירה כי “עלולים להגיע למצב של עוד הגבלות אם המספרים יצאו שוב משליטה”.

אלרעי פרייס הודיעה גם כי בימים הקרובים יוחלט באופן גורף ורשמי על קיצור תקופת הבידוד מ-14 ל-12 ימים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות