‘לדקור יהודים’: יצא להליכה בוואדי ליד הבית. ומה שגילה מבהיל • צפו

משה מיינס, פעיל חברתי, תושב מודיעין עלית, יצא להליכה בוואדי וגילה פירצות בגדר הבטחון, לא הרחק מכפרים פלסטינים עוינים: "כל מי שרוצה לרצוח יהודים מגיע עם סכין והכל חופשי" • אז מה קרה כשהוא התקשר לרכב הביטחון של העיר ולמשטרה?
חרדים 10
כ"א חשון התשפ"א / 08.11.2020 21:07

1.

משה מיינס, פעיל חברתי, תושב העיר החרדית מודיעין עלית, גילה פירצה בגדר הבטחון ליד הכפר הפלסטיני בילעין, והזמין את רכב הביטחון של העיר. הנהג אומר לו ש”בעירייה יודעים על זה”, אבל זה קשור לצבא.

2.

מיינס מציג את הפירצה: “כל מי שרוצה לרצוח יהודים מגיע עם סכין והכל חופשי”. הצילום הוא ליד היישוב אורנים ומודיעין עילית. גדר ההפרדה אמורה להיות אינדוקטיבית, אבל כשמיינס בועט בה חולפות כמה שעות ושום צבא ושום בטחון לא הגיע. הוא עבר חופשי. כל כמה שעות עובר טרקטור, אבל לא מתייחס למה שקורה. ככה הוא עבר ממודיעין עילית לכפר אורנים. “אסון, זה עניין של זמן”, הוא אומר.

3.

מיינס מתקשר למשטרה. עונה לו חן, ממוקד החירום. הוא מציג את עצמו, מספר שיצא להליכה בוואדי ליד הבית וגילה פרצה בגדר הבטחון. היא שואלת: באיזה רחוב אתה נמצא? משה מסביר שזה לא רחוב ואין שם, אבל ירד משכונת גרין פארק לכיוון גדר ההפרדה ויש פירצה משמעותית. היא רושמת. הוא מדגיש שיש פה כפר ערבי ליד, סעפא וגם בילעין וביתוניה בפנים יותר –  “וזה מאד מסוכן”.

4.

משה מציג את ‘שביל הטשטוש’ עליו עובר כל כמה שעות טרקטור. הוא מראה שהטרקטור עובר, מצלם אותו, ומראה כמה זה מגוחך כי השער פתוח והטרקטור לא עשה כלום ולא קלט, אז מה זה מועיל שהוא עושה סיבובים? ושוב הוא מראה איך הוא עובר מצד לצד של הגדר, בלי שום בעיה.

5.

חוזרת אליו טלפנית מהמשטרה. הוא אומרת שבדקה. “העברנו לטיפול צבא ושל מוקד מודיעין עילית, הם מכירים את זה, הם יטפלו בזה”.

הוא שואל: הצבא והמשטרה מכירים את הפירצה הזו? היא משיבה: “דיווחת, העברנו. הם יטפלו בזה בהמשך”.

6.

מיינס: “נניח שאני בוקר אחד מחליט שאני רוצה לדקור יהודים. בא לי. למה? כי אשתי השלישית עצבנה אותי או כי הבוס פיטר אותי או כי זה יום ראשון היום. אני גר למעלה בכפר בשם סעפא או לא חסר פה כפרים, יותר פנימה זה רמאללה. כל מה שאני צריך לעשות, שימו לב, זה פשוט להגיע לכאן, לשער האינדקטיבי שאמור לצפצף לחיילים אם נוגעים בו, ואז אני פשוט עובר את גדר הבטחון.

אני פה כבר איזה חצי שעה – ועובר פנימה אל תוך מדינת ישראל. איזה יופי. כשאעבור כאן, אני יכול להחליט לאיפה אני הולך לעשות את הפיגוע. אני יכול לעלות לכיוון מודיעין עילית שאתם רואים מאחוריי, או לכפר אורנים שם יש שער פתוח לחלוטין, יכול גם להיכנס פנימה לכביש 443 לכיוון העיר מודיעין.

“כשראיתי בהתחלה את הדבר הזה חשבתי לא לפרסם שחס וחלילה בני המיעוטים לא יידעו על זה מכאן.  ואז פגשתי את אבי שטיגליץ שאמר לי: יש עשרות פרצות סביב לגדר, יש מקום שאם תלך אליו בראשון בבוקר תראה עשרות פועלים מבוגרים וצעירים שעוברים משם, ומשם עוברים לכל הארץ.

“זה גם עניין בטחוני וגם אמר לי מדריך טיולים שראה חבר’ה עם שקים על הגב, עשו פריצה, הכל פתוח ויוצאים. למה פתוח? אין תשובה. כפי ששמעתי מיותר מאחד, זה עניין של זמן עד שחס וחלילה יקרה לנו אסון. אז אני לא רוצה להגיע לשלב הזה, תעשו טובה, תזעיקו שמים וארץ על הנושא הזה, כי יש פה פרצה קוראת למחבל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות