7 חודשים לתושב ביתר עילית שהורשע במעשים חמורים בילדות

אריאל מריאנו גרונבאום, תושב ביתר עלית, ביצע את המעשים בשתי ילדות בנות שבע ותשע בבית כנסת בירושלים, לפני כשלוש שנים • בית המשפט קבע כי הוא יפצה את הילדות ב-30 אלף שקלים • האמא: "מצבה של הקטנה יותר טוב, אבל היא פוחדת לפעמים מאנשים. לגדולה היה יותר קשה"
חרדים 10
כ"א חשון התשפ"א / 08.11.2020 16:50

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום (ראשון) לפרסם כי גזר 7 חודשי מאסר בפועל על תושב ביתר עילית, אריאל מריאנו גרונבאום, שהורשע בביצוע מעשים חמורים בשתי ילדות בנות שבע ותשע. כך דווח ב’כאן חדשות’.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

על פי כתב האישום, גרונבאום, שהודה במעשים בחקירתו והורשע ב-2019, ביצע את העבירות בבית כנסת בירושלים, בחודש פברואר 2018.

הפרקליטות ביקשה להטיל עליו עונש של 30 עד 48 חודשי מאסר בפועל. בית המשפט קבע כי גרונבאום יפצה את הילדות ב-30 אלף שקלים. הוא הגיש ערעור וכעת ניתן עיכוב ביצוע לגזר דינו.

אימן של הילדות סיפרה בריאיון לאסתי פרז בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’, כי היא גילתה על המעשים במקרה משיחה בין שתי הבנות.

האם ציינה כי תחילה הבנות התביישו ולא רצו לדבר. “הוא אמר להן להתקרב אליו ולשבת כדי ללמוד תהילים ביחד. הבת הגדולה אמרה שזה קרה פעם אחת, אבל הבת הקטנה אמרה שזה קרה כמה פעמים. מצבה של הקטנה יותר טוב, אבל היא פוחדת לפעמים מאנשים. לגדולה היה יותר קשה. אין לה ביטחון עצמי. היא מרגישה שהיא אשמה. היא מרגישה שזה בגללה. קשה להסביר לה שהיא לא אשמה”.

במשך יותר משנתיים בית המשפט לא התיר לפרסם את שמו של גרונבאום.

האם אמרה כי היא מרגישה שלא חושבים על הרגשות של ההורים. “הרגשתי שאני נלחמת למען כל הילדים הקטנים. זה קורה יום-יום. אם העונש לא יהיה כבד יותר, זה יימשך כך. בשבילי זה עונש קל”, הוסיפה.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

מתסקירי שירות המבחן שנערכו לגרונבאום עלה, כי הוא משתתף בתוכנית טיפול לעבריינים שביצעו מעשים חמורים, וכי יש שינוי ראשוני בתפיסתו את מעשיו, אך השופט אלי אברבנאל קבע כי יש קושי אובייקטיבי לעמוד על מידת כנותם של דבריו, כי אין הוא נמשך עוד לילדות.

בגזר הדין קבע השופט: “שגרת חייהן של השתיים נפגעה ופגיעה נגרמה אף להוריהן ולאחיהן. את מקומן של שלוות הנפש והתמימות המאפיינת בנות בגיל האמור, תפסו חששנות, חשדנות והתמודדות יום-יומית עם חרדות”.

עורכת הדין ברכה בן אדרת-זרחיה מפרקליטות מחוז ירושלים התייחסה לעונש: “הפרקליטות מחזקת את המתלוננות והוריהן על הגשת התלונה ושיתוף הפעולה אשר הובילו למיצוי הדין עם הנאשם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות