בחירת פרקליט המדינה: מה הסיבה שהתובעת של נתניהו לא תתמודד?

רשימת המועמדים לתפקיד פרקליט המדינה צפויה להיסגר היום, אבל המשנה לפרקליט המדינה עו"ד ליאת בן ארי לא צפויה להיכלל בה • מקורביה: "היא אינה חוששת מדבר, המחויבות לניהול תיקי נתניהו הכריעה" • עו"ד כנרת בראשי: "רק כי היא חשודה בביצוע עבירות פליליות"
חיים טוויל
כ"א חשון התשפ"א / 08.11.2020 11:53

עו”ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה לנושא אכיפה כלכלית, החליטה שלא להתמודד על תפקיד פרקליט המדינה הבא. כך דווח הבוקר (ראשון) בחדשות 12.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

בן ארי, המשמשת כתובעת הראשית במשפט נתניהו, לא תיכלל ברשימת המועמדים לתפקיד שתבחן ועדת האיתור – אשר צפויה להיסגר היום.

מקורביה של עו”ד בן ארי צוטטו בדיווח כי את ההחלטה שלא להתמודד על התפקיד היא קיבלה בלב כבד. “היא אינה חוששת מדבר, המחויבות לניהול תיקי נתניהו הכריעה. כמי שמובילה את ההליך המשפטי המורכב הזה היא חשה אחריות רבה להליך מכדי להתחייב לתפקיד משמעותי אחר, המצריך את מלוא משאביו של הנושא בו, אשר יחייב אותה לפרוש מהובלת התיקים עצמם”.

עורכת הדין כנרת בראשי הגיבה על הדיווח: “עו”ד ליאת בן ארי לא תתמודד על התפקיד רק כי היא חשודה בביצוע עבירות פליליות בהן הודתה (ראו דו”ח רוזן). אין קשר בין ניהול תיקי נתניהו. כל השנים ליאת המשיכה לעסוק בתפקיד בכיר, לצד ניהול התיק משלב החקירה ועד להחלטה על הגשת כתב אישום”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

ח”כ מאי גולן הגיבה על החלטה של המשנה לפרקליט המדינה שלא להתמודד על תפקיד פרקליט המדינה: “אחרי שהיא דחפה והובילה לתפירת התיקים נגד רה״מ בנימין נתניהו ועבירות הבנייה שהיא ביצעה בביתה בראש העין – תוך ניסיון ברור לטשטש עקבות, הודיעה הפרקליטה ליאת בן ארי שלא תתמודד לתפקיד פרקליט המדינה. במקום להתפטר באופן מיידי אחרי אינספור המחדלים באחריותה, היא עוד שקלה להתמודד על התפקיד. אם זה לא היה עצוב, כנראה שהיינו צוחקים”.

נזכיר, כי עורכת הדין ליאת בן-ארי נחקרה ביום חמישי במשך יותר משעתיים בעיריית ראש העין, בעקבות החשד לעבירות בנייה בדירה שרכשה בעיר. לפי החשד, היא פיצלה את הדירה ללא היתר.

תלונה שהוגשה בנושא לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, נדחתה, אך השופט מתח במסגרת החלטתו ביקורת על בן ארי.

“משרת ציבור, בטח ובטח משרת ציבור המכהן במשרה בכירה, מצווה להקפיד ולהיזהר בהליכותיו קלה כבחמורה, שלא רק בעת עשייתו בתפקידו הציבורי”, אמר נציב הביקורת על הפרקליטות, “על הבכירים לשמש דוגמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות