דני דיין: טוב שנתניהו התעכב עם הברכה, הוא דאג לאינטרס הישראלי

דני דיין על העיכוב בברכה לביידן: "בבית הלבן יושב בחודשיים הקרובים נשיא שלא מכיר בהפסדו וגחמות מהוות חלק משמעותי בהחלטותיו" • שגריר ארה"ב בישראל בתקופת ממשל אובמה, דן שפירו: "הקמת מדינה פלסטינית תחזור כמטרה האסטרטגית של ממשל ביידן"
אריה ריבקינד
כ"א חשון התשפ"א / 08.11.2020 09:16

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק לשעבר, דני דיין, טען הבוקר (ראשון), בראיון לגלי צה”ל, כי החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעכב את ברכתו לג’ו ביידן על בחירתו היתה נכונה.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

“העיכוב בברכת ביידן היה צעד של דאגה לאינטרס הישראלי”, הסביר דיין. “בבית הלבן יושב עכשיו ובחודשיים הקרובים נשיא שלא מכיר בהפסדו וגחמות מהוות חלק משמעותי בהחלטותיו”.

לדבריו, “המחיר של 12 השעות הללו עשוי להיות הסכם נורמליזציה נוסף”.

שגריר ארה”ב בישראל בתקופת ממשל אובמה, דן שפירו, העריך הבוקר כי סיכוייו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ להביא לשינוי תוצאת הבחירות באמצעות ערעורים – קלושים.

“זה בסדר שטראמפ יערער על התוצאות, אבל אין סיכוי להפוך את התוצאה בארבע מדינות, בפערים לא כל כך צמודים”, ציין שפירו. “טראמפ יכול להביא טענות אם הוא רוצה, אבל אין לו סיכוי להפוך את התוצאות. ב-20 בינואר ג’ו ביידן יהיה הנשיא החדש”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

בהמשך התייחס שפירו לשינוי הצפוי בעמדת הממשל כלפי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, לעומת תקופת טראמפ: “הקמת מדינה פלסטינית תחזור כמטרה האסטרטגית של ממשל ביידן”, העריך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות