החנויות נפתחות. משרד הבריאות מתנגד: חשש ששלב שלישי ידחה

פתיחת החנויות נעשית בניגוד לעמדת משרד הבריאות • שר האוצר כ"ץ צפוי להילחם בבלימת ההקלות: "אפעל לפתוח בשבוע הבא גם את הקניונים, מרכזי הסחר והשווקים"
תמי גיל
כ"א חשון התשפ"א / 08.11.2020 08:48

חנויות הרחוב נפתחו הבוקר (ראשון) על פי החלטת קבינט הקורונה – ובניגוד לעמדה המפורשת של משרד הבריאות שטען כי צעד כזה יכול להגביר משמעותית את ההדבקה.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

ב’כאן חדשות’ פורסם, כי השלב הבא ביציאה מהסגר – השלב השלישי –  ידחה עקב מגמת עלייה במקדם ההדבקה, העומד על 0.92. על פי נתוני משרד הבריאות, 207 מאומתים חדשים אותרו אתמול, ושיעור החיוביים עלה ל-2.6 אחוזים.

במשרד הבריאות מביעים חשש מעלייה בתחלואה בשל המשך ההקלות, למרות ההמלצות לאור העובדה שהיעדים שהוצבו מראש כדי לאפשר את הפתיחה לא הושגו ולנוכח העלייה בנתוני התחלואה. במשרד העריכו כי היעדים לקראת שלב ההקלות השלישי לא יושגו, וימליצו לדחות את המשך הסרת המגבלות, לאור מדדי התחלואה העדכניים.

שר האוצר ישראל כ”ץ הבהיר כי ימשיך להילחם למען פתיחת העסקים נוספים.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

בחשבון הטוויטר שלו כתב כ”ץ: “ברכות לחנויות הרחוב על שובם לפעילות הבוקר. יש לאפשר את פתיחת הקניונים והשווקים בשבוע הבא, בהתאם להחלטת הקבינט. המלצת משרד הבריאות להשאיר אותם סגורים ולהוסיף ולפצות אותם, דומה להמלצה להחזיק חולה באינפוזיה ממושכת במקום להבריא אותו ולאפשר לו לחזור לפעילות”.

לדבריו, “אפעל לפתוח בשבוע הבא גם את הקניונים, מרכזי הסחר והשווקים ולהחזירם לפעילות מלאה. אין כלכלה בלי בריאות, ואין בריאות בלי כלכלה חזקה”.

הבוקר תגיש הנהלת חברת מרכזי הקניות ‘ביג’ עתירה לבג”ץ בדרישה לפתוח את הקניונים שברשותה. לטענתה, מתחמיה הפתוחים אינם נחשבים כקניונים סגורים אלא כחנויות רחובות ויש לאשר את פתיחתם לאלתר.

אמש נפתחו חנויות הבגדים בנמל תל אביב למרות שהתקנה המאשרת את פתיחת חנויות הרחוב תיכנס לתוקף רק מחר. בכניסה לחנויות “נייק” ו”פוט לוקר” בנמל עמדו עשרות מבלים שעמדו בתור על מנת להיכנס. כמה מהחנויות נקנסו על ידי שוטרים שהיו במקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות