הרב ג’ונתן זקס ז”ל, רבה הראשי לשעבר של בריטניה, נפטר ממחלה קשה

פרופסור הרב יעקב צבי זקס, לשעבר רבה הראשי של בריטניה, הלך לעולמו בגיל 72, בתום מאבק במחלת הסרטן
יוסף גרינבוים
כ' חשון התשפ"א / 07.11.2020 20:08

באנגליה נפטר היום (שבת), בגיל 72,  רבה הראשי לשעבר של בריטניה, הרב ג’ונתן (יעקב צבי) זקס ז”ל, לאחר מחלה קשה.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

הרב  זקס ז”ל, אובחן כחולה במחלת הסרטן והסוף חודש תשרי החל לעבור טיפולים, כדי להתמודד עם המחלה.

דוברו פרסם אז הודעה בה מסר: “הרב חיובי ואופטימי ואת התקופה הקרובה יקדיש לטיפול ממוקד במחלה שהוא מקבל מהצוות הרפואי המצוין המלווה אותו.

“הרב מצפה לחזור לעבודתו ברגע שהדבר יתאפשר”.

הרב פרופסור זקס, הוא אחד הרבנים הידועים בעולם.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

הוא כיהן כרב הראשי של בריטניה בין השנים 1991-2013.

בשנת 2009 הוא צורף לבית הלורדים.

בשנים האחרונות מכהן הרב כמרצה בקינגס קולג’ לונדון, באוניברסיטת ניו יורק ובישיבה יוניברסיטי.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף: “קבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של הלורד הרב יונתן זאקס זצ״ל ששימש שנים רבות רבה הראשי של בריטניה. לרב זאקס חלק נכבד בהצגתה החיובית של היהדות בעיני אומות העולם ובפעילותו זו קידש שם שמיים ברבים, כל זאת מבלי להתפשר על היהדות השורשית המסורה לנו מדורי דורות ותוך עמידה איתנה וחסרת פשרות אל מול מגמות הרפורמה וההתחדשות השונות.

“בלכתו איבד עם ישראל קול ייחודי שיחסר עד מאוד. יהי זכרו ברוך”.

הרב הראשי לישראל, הגר”ד לאו: ״מבכה את הסתלקותו לבית עולמו של הרה”ג יונתן זקס זצ”ל רבה הראשי של הממלכה הבריטית איש אשר רוח בו אשר נשא בגאון את דברה של יהדות התורתית ועמד בתוקף על שמירת המסורת מדור דור, קידש שם שמים בארצו ובכל רחבי תבל. חבל על דאבדין ולא משתכחין.״

יו”ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, הביע צער כבד: “הבוקר הלך לעולמו אחד מענקי היהדות בדורנו, הרב לורד יונתן זאקס, לשעבר הרב הראשי של בריטניה. חבר יקר. איש רוח בעל מעמד עולמי, יהודי וציוני גאה. תנחומי למשפחתו ולקהילה היהודית בבריטניה. חבל על דאבדין ולא משתכחין”.

יו״ר ימינה נפתלי בנט: “הרב יונתן זקס מגדולי הוגי הדעות היהודיים בדור האחרון. תורתו הייתה עמוקה ורחבה. תורה שידעה להתמודד עם המורכבות של האדם הדורש את אלוקיו וחי בעולם מערבי הישגי ומהיר. כמה הוא אהב כל יהודי ויהודיה.

“אבידה גדולה לעם היהודי, ליהדות בריטניה ולעולם התורה והחכמה הישרה. ליבי עם אלמנתו ועם המשפחה כולה. ברוך דיין האמת”.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’: “רב, פרופסור ולורד. רק מאוסף התארים הנדיר הזה אפשר להבין איזו אישיות ענקית הסתלקה מאיתנו השבת. עצובים ומצטערים עם משפחתו, קהילתו והעם היהודי כולו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב זקס זצ"ל
    10/11/2020 13:58
    יצחק הילדסהימר
  1. כאשר התחלתי לקרוא את הכתבה על הסתלקותו של הרב זקס הופתעתי מלכתחילה לראות שמאחר שהרב זקס היה “רב מודרני” (גם עם התואר פרופסור) והוא לא כינה את עצמו “רב חרדי” (מבלי להיכנס כרגע להגדרה שך המונח “חרדי”), הרי לאתר חרדי לא מתאים לתת לו את התואר צדיק. אלא, אלא שבהמשך הכתבה ראיתי ששני הרבנים הראשיים, שבוודאי נחשבים חרדים, “פסקו” שיש לומר הרב זקס זצ”ל. “פסק” כזה לא מספיק למערכת “חרדים.10.מן הראוי שתעשו קצת חשבון נפש אשמח לקבל תגובה למרות שאני נחשב רק ל”חרדי לאומי”. בברכה יצחק הילדסהימר,[email protected] 0525900376