ג’ו ביידן: המספרים מראים שננצח • טראמפ: “אני ניצחתי בגדול”

ביידן נמצא על סף ניצחון בפנסילבניה, שתספיק לבדה כדי להביאו אל היעד של 270 אלקטורים, אין נמנע מלהכריז על ניצחון • המועמד הדמוקרטי מגדיל הפערים לטובתו במדינות המפתח: "מספר שיא של אמריקנים בחרו בשינוי. העם אמר דברו" • טראמפ: ההליכים המשפטיים רק מתחילים
נתן פרל
כ' חשון התשפ"א / 07.11.2020 17:50

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג’ו ביידן אמר הבוקר (שבת), בנאום לאומה האמריקנית, כי עדיין אין הכרזה על המנצח בבחירות אך הוא עומד לנצח ברוב ברור.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

לדבריו, מספר שיא של אמריקנים, יותר מ-74 מיליון, בחרו בשינוי ונתנו לו מנדט ברור. ביידן הכריז כי לא יאפשר למנוע ספירת קולות והדגיש כי הדמוקרטיה עובדת.

“הקול שלכם ייספר”, אמר. “לא אכפת לי כמה ינסו לבלום את זה, אני אדאג שהקול שלכם ייספר. כנשיא אחריותי תהיה לייצג את כל האומה”.

הנשיא טראמפ שב וטען היום לזיופים בבחירות. לדבריו, ביום הבחירות אחרי השעה 20:00 התקבלו עשרות אלפי קולות שלא כחוק ושינו את התוצאות בפנסילבניה ובמדינות אחרות שבהן היה פער קטן.

עוד טען טראמפ כי משקיפים לא הורשו לצפות בספירה של מאות אלפי קולות, עובדה ששינתה את התוצאות במדינות רבות, בהן פנסילבניה, שכולם חשבו שיהיה בה ניצחון קל. “דברים רעים קרו בשעות האלה שבהן לא התאפשרה שקיפות. דלתות נחסמו וחלונות כוסו בקרטון כדי שמשקיפים לא יוכלו לצפות בחדרים שבהם היתה הספירה. אנשים צעקו: הפסיקו את הספירה, אנחנו דורשים שקיפות”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

הנשיא טראמפ שב וצייץ הערב: “ניצחתי את הבחירות בגדול” – זאת למרות שלפי התוצאות שהתקבלו הוא עומד להפסיד.

אמש צייץ הנשיא: “ביידן לא צריך להכריז על זכייתו בנשיאות באופן מוטעה שכזה, גם אני יכולתי לעשות את זה. התהליכים המשפטיים מתחילים רק עכשיו”.

ביידן מוביל כעת בארבע מדינות: פנסילבניה, נבאדה, אריזונה וג’ורג’יה, והספירה שם עדיין נמשכת. בפנסילבניה מוביל ביידן על הנשיא דונלד טראמפ ב-27,174 קולות לאחר ספירה של 99% מהקולות. אם ינצח בה בתום ספירת הקולות – יהפוך רשמית לנשיאה ה-46 של ארצות הברית.

בפנסילבניה החלו בספירת קולות הבוחרים אשר הצביעו באזור פיטסבורג בשתי מעטפות, בגלל תקלה במשלוח טפסי ההצבעה שחייבה משלוח טפסים מעודכנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות