אחרי מהפך גם בפנסילבניה: ביידן הוא הנשיא ה-46 של ארה”ב

ג'ו ביידן יהיה הנשיא ה-46 של ארה"ב: המועמד הדמוקרטי מוביל על דונלד טראמפ במדינת ג'ורג'יה ובפנסילבניה • ה'וושינגטון פוסט': השירות החשאי הוסיף מאבטחים לקראת האפשרות שביידן שיכריז כבר היום על ניצחון • הנשיא טראמפ לא יוותר: בית המשפט העליון צריך להכריע
נתן פרל
י"ט חשון התשפ"א / 06.11.2020 11:22

 המרוץ ל-270 אלקטורים: ג’ו ביידן  מוביל גם במדינות המפתח ג’ורג’יה ופנסילבניה – מה שמסמן כי המועמד הדמוקרטי יכריז בקרוב על ניצחון.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

בג’ורג’יה המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה”ב, ג’ו ביידן, מוביל על דונלד טראמפ, וכך גם בפנסילבניה – לאחר שעקף את טראמפ ב-5587 קולות. באריזונה ובנבאדה ביידן מוביל וטראמפ צמצם מעט את הפער.

אמש נשא ביידן הצהרה מאוחרת, ובה אמר: “אין לנו ספק שבסיום הספירה נצא מנצחים, לכן אני קורא לכולם להישאר רגועים. מסיימים לספור ונדע בקרוב”.

לפי דיווח ב’וושינגטון פוסט’, השירות החשאי כבר שלח סוכנים נוספים לאבטח את ג’ו ביידן, כהכנה לאפשרות שיכריז היום (שישי) על ניצחון בווילמינגטון שבדלאוור.

נשיא ארה”ב דונלד טראמפ נשא הלילה דברים מהבית הלבן והאשים את הדמוקרטים בניסיון לגנוב את הבחירות לנשיאות.

“אם סופרים את הקולות החוקיים, אני זוכה בקלות. אם סופרים את הקולות הבלתי חוקיים, הם מנסים לגנוב את הבחירות ממני”, אמר טראמפ, שמתח ביקורת על “הסקרים המזויפים” כלשונו, שנועדו להניא את האזרחים מלהצביע.

“הסקרים המזויפים נועדו לשמור על המצביעים בבית. הם היו מה שמכונה סקרי דיכוי”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

טראמפ שב ותקף את ההצבעה בדואר ואמר: “אני מדבר הרבה זמן על הצבעות בדואר. זה הרס את המערכת שלנו. מדהים איך פתקי ההצבעה האלה הם כל כך חד-צדדיים”.

הוא הבהיר: “המטרה שלנו היא להגן על הגינות הבחירות. אנחנו לא יכולים לאפשר לאף אחד להשתיק את המצביעים שלנו ולייצר הצבעות”.

הנשיא טען, כי “הדמוקרטים מעולם לא האמינו שהם יכולים לנצח בבחירות האלה ביושר, זו הסיבה שהם ביצעו את הצבעות בדואר”.

“אני קורא לג’ו ולכל הדמוקרטים להבהיר שהם רוצים רק קולות חוקיים”, אמר. “אנו חושבים שננצח בבחירות בקלות רבה. תהיה הרבה התדיינות משפטית בנושא, כי יש לנו הרבה ראיות, הרבה הוכחות. זה יסתיים בערכה הגבוהה ביותר של בתי המשפט. לא נאפשר לגנוב בחירות בצורה כזאת”.

טראמפ הוסיף: “אני מדבר על זה עם כולכם מזה חודשים רבים. הזהרתי שההצבעות בדואר הולכות להיות אסון. אנו שומעים סיפורי אימה ואנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות לארצות הברית של אמריקה. אנחנו לא יכולים להתבזות מכך שדבר כזה יקרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות