הראשל”צ והגר”י זילברשטיין תמכו בביטול ההפרדה בין חללים?

ראש הלשכה של הרב הצבאי הראשי כתב בקבוצת ווטסאפ של רבנים צבאיים: "החלטנו על הפיתרון לפני שנתיים - אך לפרסמו רק למי שהדבר נוגע אליו" • הנוהל החדש יוביל לביטול ההפרדה הקיימת של שני מטרים בין חללים יהודים וגויים • ומי הרבנים שהעניקו הסכמה לפסק ההלכה החדש?
חרדים 10
י"ט חשון התשפ"א / 05.11.2020 22:37

רס”ן הרב אודי שוורץ, ראש הלשכה של הרב הצבאי הראשי, כתב בקבוצת ווטסאפ של רבנים צבאיים – כי שורת רבנים בכירים נתנו את הסכמתם לפסק ההלכה, לפיו ניתן לקבור חללי צה”ל גויים לצד יהודים.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

‏”החלטנו על הפיתרון לפני כשנתיים ולפרסמו רק למי שהדבר נוגע אליו”, כתב בקבוצה.

רס”ן שוורץ חשף כי לפסק ההלכה נתנו סכמה בכתב הרבנים רבי יצחק זילברשטיין, רבי אביגדור נבנצל, רבי שלמה פישר, רבי שלמה אבינר, רבי יעקב אריאל, ורבי אריה שטרן.

לדבריו, הסכמה בעל פה ניתנה גם מהראשון לציון, הרב יצחק יוסף.

כיום נקברים חללים שאינם יהודים במרחק שני מטרים מהקבר האחרון בשורה.

על פי הנוהל החדש, שגובש במשרד הביטחון בתיאום עם הרבנות הצבאית – ונחשף השבוע על ידי משה שטיינמץ ב’כאן חדשות’ – חלל שאינו יהודי ייקבר בעומק של 20 ס”מ עמוק יותר משאר הקברים בשורה, וסביב ארון הקבורה תותקן מחיצה נוספת מבלוקים או ממתכת, אך לא תהיה הפרדה פיזית בין קברי יהודים לקברי חללים גויים.

לאורך השנים התעוררו סערות כאשר חיילי צה”ל גויים נקברו מחוץ לחלקות הקבורה.

ב-2017 גובש נוהל חדש שהכניס את החללים הלא יהודים לשורה – אך במרחק של שני מטרים מהקבר האחרון. בדרך כלל הותקן ספסל או ניטע עץ בין הקבר האחרון לקבר של החלל שאינו יהודי, במטרה לטשטש את הבדל המרחק.

כבר אז התנגדו רבנים להכנסתם של החללים הגויים לחלקות.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

משרד הביטחון מסר בתגובה לפרסום ב’כאן חדשות’: “במהלך השנים היו דיונים עם הרבנות הצבאית בנוגע לאופן הקבורה, על מנת לאפשר קבורת חללי מערכות ישראל אחד בסמוך לשני וללא מרחקים. לבסוף נמצאו פתרונות מתואמים עם הרבנות הצבאית בהיבטים ההלכתיים ועל פי פסק הלכה של הרב הראשי לצה”ל. ההתאמות מחייבות עדכון נהלים במשרד ומשכך בוצעו בהתאם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב קריים לא סופר את הרבנים החרדים ממטר
    06/11/2020 07:13
    יהודי
  1. הרב קריים לא שואל או מתייעץ עם רבנים חרדים בכלל וזה כולל גם את הרב הראשי.