לפתוח בחקירה פלילית על הדלפות? בג”ץ דחה את עתירת הזוג אלוביץ’

שאול ואיריס אלוביץ' ביקשו להורות על פתיחה בחקירה פלילית, בגין הדלפות של חומרי חקירה בפרשת 4000 • "המקום לבירור הטענות לגבי השלכות הפרסום על ההליך הפלילי הוא בהליך הפלילי"
חיים טוויל
י"ח חשון התשפ"א / 05.11.2020 20:04

בג”ץ דחה היום (חמישי) את עתירת שאול ואיריס אלוביץ’ – שביקשו להורות ליועץ המשפטי לממשלה, להורות על פתיחה בחקירה פלילית בגין הדלפות לכאורה של חומרי חקירה ב”פרשת 4000″.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

הסיבה לדחייה: היעדר עילה להתערבות בית המשפט בהחלטת היועץ שלא לפתוח בחקירה.

השופטים ציינו, כי תוכן ההקלטות שפורסמו אינן סודיות, הן מהוות חלק מהראיות בהליך הפלילי, ותמלילי ההקלטות נמסרו לעותרים, כך שנראה שהנזק שנוצר כתוצאה מפרסום ההקלטות הוא בעיקרו נזק תדמיתי הנובע מעצם הפרסום.

עוד קבעו, כי חזקה שבית המשפט הדן בהליך הפלילי הוא מקצועי, אובייקטיבי וענייני, ולכן עצם הפרסום לא פגע בהוגנות ההליך הפלילי, שיוכרע על בסיס הדין וחומר הראיות.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

השופטים אף ציינו, כי על אף שהעתירה ביקשה לבחון טענות להדלפות של עובדי ציבור לכאורה, הרי שבמהלך ההליך הסתבר כי טענותיהם ממוקדות דווקא בעד אילן ישועה.

בהמשך לכך נקבע, כי חזקה על העותרים שבמסגרת חקירתו הנגדית של ישועה הם יעמתו אותו עם הסוגיות המועלות בעתירה, וכי המקום לבירור הטענות לגבי השלכות הפרסום על ההליך הפלילי הוא בהליך הפלילי גופו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות