פרופ’ עוזי רבי: “ביידן נשיא? אין ספק שבאיראן נושמים לרווחה”

פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון, על מה שצפוי באיראן, לאחר שביידן יזכה בנשיאות: "מדובר במשטר ציני ואכזרי שיושב וחושב איך לרקוח בעבור ביידן משהו שנראה טוב, אבל בתוכו יש את החומרים האירנים הרעילים"
חרדים 10
י"ח חשון התשפ"א / 05.11.2020 14:30

פרופ’ רבי: “כמובן שאיראן חולמת על חזרה לאזור הנוחות במזרח התיכון מול ארה”ב, אזור הנוחות של איראן זה נשיא אמריקני שעושה קולות של מי שרוצה להגיע עם איראן להסכם.

“כמובן שביידן אמר זאת בלשונו שלו והעניין כאן הוא באמת איך אתה מפיק מזה את המקסימום. אין ספק שבאיראן נושמים לרווחה”.

לדבריו, “מדובר בשלטון הזה, במשטר ציני ואכזרי שיושב וחושב איך לרקוח בעבור ביידן משהו שנראה טוב, אבל בתוכו יש את החומרים האירנים הרעילים. הסכם שמחזיר את איראן לרלוונטיות, שעושה הרבה מאוד עבודה מול אירופה”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

עם זאת, אומר רבי: “לביידן יש הזדמנות אדירה לא לשחזר חלילה את הפרצפציות של ממשל אובמה שהוא היה חלק ממנו, לא להיות טראמפ, אבל לנצל עד כמה שניתן מומנטום שטראמפ יצר במזרח התיכון. אם ביידן ידע להגיע לאמצע שבין טראמפ לאובמה הוא יהיה במקום טוב במזרח התיכון.

“טראמפ דגל בנושא של לחץ מירבי, אבל זה לא הביא את התוצאות ולכן בסופו של דבר הממשל של ביידן ילך להקלת נושא הסנקציות בתמורה להסכם שיש בו ערובה לביטחון. אני מקווה שיהיה מקח וממכר שיביא לתוצאות, כי אירן רוצה לצאת מהאזור של הסנקציות, כי יש פה אסון הומניטרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות