ביידן קרוב מאד לזכות ב-270, אבל טראמפ לא יוותר בקלות

זה רק עניין של זמן עד שהרשתות הגדולות בארה"ב ידווחו על הכרעה סופית של המרוץ, כאשר ג'ו ביידן יגיע ל-270 - ויוכרז כנשיא הנבחר של ארה"ב • "קשה לראות תרחיש שטראמפ מגיע ל-270 אלקטורים ללא התערבות של בתי המשפט או ספירה מחודשת שתעלה על זיופים המוניים"
חרדים 10
י"ח חשון התשפ"א / 05.11.2020 12:23

בפעם הראשונה מזה כמעט 30 שנה, נשיא ארצות הברית יוחלף לאחר קדנציה אחת בלבד.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

למרות שבאופן רשמי “הכל פתוח”, משום שקמפיין דונלד טראמפ יבקש ספירות חוזרות וינסה לאמת טענות לזיופים המוניים ואולי אף יביא להתערבות של בתי המשפט, באופן מעשי כבר בקרוב  יכריזו הרשתות הגדולות בארה”ב על הכרעה סופית של המרוץ, כאשר ג’ו ביידן יגיע ל-270 – ויוכרז כנשיא הנבחר של ארה”ב.

אחרי אמש, בעקבות סיום ספירת הקולות במדינות מישיגן ווויסקונסין, הכריזו רשתות הטלוויזיה כי שתי המדינות צפויות להעניק את האלקטורים שלהם לג’ו ביידן – מה שמעניק לו כבר 264 אלקטורים – 6 פחות מהיעד הכסף של 270.

היום צפויה להתחדש הספירה במדינת נבדה, שמעניקה 6 אלקטורים למנצח שלה. אם ביידן ינצח, הוא יגיע בדיוק לרף הדרוש מתוך ה-538 האלקטורים ויוכל להכריז על עצמו כמנצח.

חוץ ממדינת נבדה נותרו גם מדינות צפון קרוליינה, ג’ורג’יה ופנסילבניה כמדינות ללא הכרעה (באלסקה, שתהיה לטובת טראמפ, טרם הסתיימה הספירה).

המשמעות: גם אם ביידן לא יזכה בנבדה, הוא יכול להשיג 270אלקטורים אם ינצח במדינה אחרת מבין השלוש האחרות – פנסילבניה, ג’ורג’יה או צפון קרוליינה.

ההערכות הן שגם בג’ורג’יה ופנסילבניה הוא ינצח, לאחר שיגיעו כל טפסי ההצבעה מהדואר.

בועז ביסמונט, עורך ‘ישראל היום’, מציין כי טראמפ – שכרגע יש לו 210 – עדיין יכול תיאורטית להגיע ל-270 אלקטורים, אבל כדי לעשות זאת, הוא חייב לנצח בכל המדינות שנותרו צמודות: ג’ורג’יה, פנסילבניה, נבדה וצפון קרוליינה.

לדברי ביסמונט, “קשה לראות תרחיש שהוא עושה זאת ללא התערבות של בתי המשפט או ספירה מחודשת שתעלה על זיופים המוניים או תקלות בסדר גודל ענק”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

ביסמונט מציין, כי שני הצדדים נערכים לקרב על התודעה: בעוד ביידן מתכוון לשווק עצמו כנשיא נבחר כבר בימים הקרובים כדי ליצור מומנטום, הנשיא טראמפ צפוי להשתמש בכל כובד משקלו כנשיא מכהן כדי ליצור נרטיב של ‘גניבת בחירות’, באמצעות ההצבעה ההמונית של הדמוקרטים בדואר, שלטענתו רוויית בעיות בגלל אי-היכולת לפקח על אופן ההצבעה מרחוק.

טראמפ פועל כבר עכשיו כדי לבצע ספירה מחדש במספר מדינות, וגם מעוניין בהתערבות בתי המשפט כדי למנוע מטופסי הצבעה רבים שעדיין נמצאים בדואר מלהיספר, בטענה כי אין לדעת מתי באמת מולאו.

“אמריקה נכנסת לקמפיין ‘פוסט-בחירות’ שיהיה יצרי וקשוח לא פחות מהקמפיין האמיתי”, אומר ביסמונט.

לפי הנוהל, עד תחילת דצמבר המדינות יחליטו למי להעניק את האלקטורים שלהן, וב-14 בדצמבר האלקטורים יצביעו על נשיא חדש.

ב-6 בינואר 2021, לאחר שהקונגרס יספור את האלקטורים – יוכרז באופן רשמי הנשיא הנבחר החדש, והוא יישבע אמונים לחוקת ארה”ב שבועיים אחר כך, ב-20 בינואר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסמאל לא מסוגל לנצח בלי גנבת קולות וסיופים חיב של הסמאל. ליגנוב קולות. אחרת אן להם הפשרות אח
    05/11/2020 19:28
    כל הסמאלנים נהפחו לגנבים הליבה של קולות ימניים
  1. כל העלום מהצד הפונטי הסמולנאי. יוג’ין שהם לא מסוגלים לנצח בלי זיופים וזה הצמאות קנל בישראל השופט הסמולנאי. גנב שתי מנדתיים לליכוד שביבי לא ידין ממשלת ימין קנל באמריקה. בעידן גנב קולות. בזיופים