2020, הבחירות לנשיאות ארה”ב: מתי נדע מי המנצח הגדול ומי הלוזר

שני המתמודדים בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הנשיא דונלד טראמפ והמועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן הכריזו על ניצחונם בבחירות • אבל בעוד ביידן קרוב מאוד לניצחון, טראמפ ינסה להוביל להכרעה של בית המשפט העליון • אז לאיזה מדינות ממתינים כעת?
חרדים 10
י"ז חשון התשפ"א / 04.11.2020 16:43

נתחיל מהסוף: הנשיא דונלד טראמפ ככל הנראה הפסיד בבחירות. מי שיוכל להציל אותו ולעצור את סילוקו מהבית הלבן, הוא רק בית המשפט העליון.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

אמש, שעות לאחר תום ההצבעה במרבית המדינות, שני המתמודדים בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הנשיא המכהן דונלד טראמפ והמועמד הדמוקרטי ג’ו ביידן הכריזו על ניצחון בבחירות.

אבל כדי שנדע מי באמת הצליח, מבין שני המתמודדים, להגיע ל-270 האלקטורים, נצטרך להמתין לתוצאות הסופיות – ואלה צפויות, כפי שמסתמן כעת, רק ביום שישי.

בינתיים, ג’ו ביידן זכה ב-224 אלקטורים וטראמפ ב-213.

ספירת הקולות במדינות המפתח מתארכת בשל העובדה שעשרות מיליונים הצביעו באמצעות מעטפות בדואר, בשל מגפת הקורונה והרצון להימנע מהגעה לקלפיות.

כדי לדעת מי יכנס בסופו של דבר אל הבית הלבן, צריך להמתין לסיום הספירה בג’ורג’יה, וויסקונסין, מישיגן, פנסילבניה, נבאדה, צפון קרוליינה ואלסקה.

בג’ורג’יה אשר שווה 16 אלקטורים, טראמפ מוביל לפי שעה עם 50.5% מהקולות. בוויסקונסין – 10 אלקטורים, התוצאות צמודות מאוד, אבל  ביידן נטל את ההובלה. גם במישיגן עם 16 אלקטורים ביידן נטל את ההובלה.

בפנסילבניה, מדינת מפתח ששווה 20 אלקטורים, טראמפ מוביל אולם לא הסתיימה הספירה של הקולות.

בנבאדה – עם 6 אלקטורים, ביידן מוביל אולם הספירה תתחדש רק ביום חמישי בבוקר.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

בצפון קרוליינה עם 15 אלקטורים, טראמפ מוביל, אך התוצאות המלאות יתקבלו ביום חמישי הבא. באלסקה ששווה 3 אלקטורים טראמפ מוביל אבל הספירה של ההצבעות בדואר תחל רק בשבוע הבא.

טראמפ הודיע כי יעתור לבית המשפט העליון כדי לעצור את ספירת הקולות של המעטפות – באמצעותן בוצעו כנראה הרבה תרמיות – אבל בקמפיין המועמד הדמוקרטי ג’ו ביידן אמרו בתגובה: “אם הוא יפנה לבית המשפט במטרה למנוע את ספירת הקולות, לדמוקרטים יש עורכי דין שמתכוננים להתנגד”.

במקרה כזה, המאבק המשפטי יכול להימשך שבועות ולהגיע להכרעה בבית המשפט העליון, שם נהנה טראמפ מרוב של שופטים שמרנים  שמינה בתקופת כהונתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות