טראמפ: ניצחנו בבחירות, התוצאות הן הונאה • צפו

הנשיא טראמפ נשא נאום ניצחון בבית הלבן ואיים כי יפנה לבית המשפט העליון בבקשה לעצור את ספירות הקולות: "יש קבוצה של אנשים עצובים שמנסה לערער על ניצחוני, ואנחנו לא נסבול את זה" • ביידן: אנו בדרך לזכות • ביידן עם 238 אלקטורים וטראמפ עם 214. מי שיגיע ל-270 ינצח
חרדים 10
י"ז חשון התשפ"א / 04.11.2020 11:01

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נאם הבוקר (רביעי, שעון ישראל) בבית הלבן, על רקע תוצאות הבחירות בארה”ב שמנבאות קרב צמוד מאוד בינו לבין המועמד הדמוקרטי ג’ו ביידן.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

טראמפ הודה על התמיכה לבוחריו ולמשפחתו:  “מיליוני אנשים הצביעו לנו הלילה, קבוצה עצובה מאד של אנשים מנסה לבטל את הקבוצה שמצביעה לנו ואנחנו לא נסבול את זה”, אמר טראמפ.

הנשיא הוסיף כי התנהלות הבחירות היא “הונאה של העם האמריקני ובושה למדינה הזאת”.

טראמפ הכריז על ניצחון במדינות שבהן טרם התקבלו התוצאות כמו פנסילבניה, ג’ורג’יה וצפון קרוליינה: “אנחנו מנצחים בפנסילבניה בכמות עצומה של קולות, אנחנו מנצחים במישיגן ובויסקונסין. זכינו במדינות שלא ציפינו – פלורידה, אוהיו, טקסס. ברור גם שזכינו בג’ורג’יה ובקרוליינה הצפונית”.

הנשיא הוסיף: “נערכנו לנצח בבחירות, ובכנות – ניצחנו בבחירות”.

הנשיא אמר עוד בהצהרתו מהבית הלבן: “אנחנו ניצחנו את הבחירות האלה. המטרה שלנו היא להבטיח את יושר ההצבעה למען האומה האמריקנית, ואנחנו רוצים שהחוק יבטיח את זה – לכן נלך לבית המשפט העליון כדי לעצור את הניסיונות לשנות את התוצאה. נגיד להם שיעצרו את הקולות. שלא יגלו פתאום עוד קולות ב-4:00 לפנות בוקר”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

מנהל הקמפיין של ביידן תקף את נאומו של הנשיא, והגדיר אותו “מקומם, חסר תקדים ושגוי”.

בהצהרה שפרסם נכתב: “הצהרתו של הנשיא בדבר ניסיון לסגור את ספירת הקולות כדין היתה מקוממת, חסרת תקדים ולא נכונה. זה מקומן, מכיוון שמדובר במאמץ לפגוע בזכויות הדמוקרטיות של אזרחי אמריקה”.

בהמשך הדגיש כי הספירה לא תיפסק, וכי לקמפיין יש צוות משפטי שיוכל להילחם במידה והנושא יעלה בפני ביהמ”ש העליון.

מוקדם יותר הצהיר המועמד הדמוקרטי ג’ו ביידן כי הוא בדרך לניצחון בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

בנאום בדלוואר אמר ביידן כי הוא מרגיש בטוח לגבי הניצחון בוויסקונסין, מישיגן ופנסילבניה. “מאמינים שאנו בדרך לזכות בבחירות האלה”.

מיד לאחר נאום ביידן צייץ נשיא ארה”ב דונלד טראמפ: “אשא נאום גדול הלילה, ניצחון גדול. אנחנו מובילים בגדול אבל הם מנסים לגנוב את הבחירות – לא ניתן להם לעשות זאת”.

טוויטר סימנה את הציוץ של טראמפ על “גניבת הבחירות” כציוץ ש”עלול להכיל תוכן מטעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות