אחרי 26 שנים של מחלה קשה: איש החינוך וסופר מעורר השראה נפטר

נפטר איש החינוך ד"ר רחמים מלמד כהן ז"ל, שהתפרסם בזכות מפעליו הספרותיים - בהם המשיך גם לאחר שלקה במחלת ניוון שרירים קשה, בעזרת תוכנות שזיהו את תנועת עיניו
יוסף גרינבוים
ט"ז חשון התשפ"א / 03.11.2020 21:55

ברוך דיין האמת: ד”ר רחמים מלמד כהן ז”ל, איש חינוך ישראלי בולט שהתפרסם בזכות מפעליו הספרותיים הענפים, גם לאחר שלקה במחלת ניוון שרירים קשה  (ALS)  נפטר הערב (שלישי) בגיל 83.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

הלווייתו יערך מחר בשעה 12:00.

רחמים מלמד כהן ז”ל נולד בשכונת מחנה יהודה בירושלים בשנת תרצ”ז ונקרא על שם אבי אביו, הרב רחמים מלמד כהן זצ”ל, שהיה הרב הראשי של שיראז שבאיראן, עלה לארץ ועמד בראש עדת יהודי פרס בשכונת נחלת ציון.

אביו, הרב יעקב מלמד-כהן ז”ל, היה ממנהיגי העדה הפרסית בירושלים, רב ומנהל תלמוד תורה בשכונת מחנה יהודה.

האב היה בין מקימי האגודה להצלת ילדים מחוסרי חינוך – ילדים עם צרכים מיוחדים, שנוסדה בירושלים בשנת 1941, ונבחר ליקיר ירושלים כאות הוקרה על פעילותו הציבורית והחינוכית בעיר.

אימו רחל, ילידת העיר חלב, עבדה בהתנדבות בקרב הקהילה. על שמם של ההורים יעקב ורחל מלמד כהן נקראה כיכר בשכונת רחביה.

המנוח ז”ל, שהיווה השראה לרבים,  פרסם למעלה מ-20 ספרים, מרביתם בשנים שלאחר גילוי מחלתו. כמה מהם הפכו לרבי מכר.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

לפני כשנה וחצי התפרסם ספרו של מלמד כהן ‘כטוב בעיני’, המגולל את סיפור חייו הייחודי, כמי שמתמודד כבר 26 שנים עם ניוון שרירים ומשותק בכל גופו – אך פרסם ספרים רבים שחלקם הפכו לרבי מכר.

אחיו, אלי מלמד, סיפר אז לערוץ 7: “הוא עשה לעצמו חוק. בכל שנה הוא מפרסם ספר. פעם זה ספר שירה, בפעם אחרת ספר סיפורים ואפילו ספר ציורים שהוא צייר בעזרת תוכנות המזהות את תנועת עיניו”.

עד לגילוי המחלה עסק המנוח ז”ל במשך עשרות שנים בחינוך, בין היתר כמורה בבתי ספר בארץ ובחו”ל, ולאחר מכן שימש שנים רבות כמפקח, תחילה בצפון ולאחר מכן בירושלים ובאנגליה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות