‘שמענו צעקות ‘אש’ והבחורים זינקו והצילו ספרי תורה עתיקים מטוניס’

אש פרצה בבית הכנסת של קהילת הרב שי פרי בחיפה - ובני הישיבה הסמוכה חדרו למקום והצילו את ספרי התורה העתיקים • אברך: "הכל חרוך - כל הרהיטים, הספרים, כל הסדורים הכל נשרף" • ואיפה היו אברכי הכולל? למרבה הנס הם לומדים בחוץ
ישראל יוספי
ט"ז חשון התשפ"א / 03.11.2020 19:53

שריפה גדולה התלקחה אתמול (שני) בבית הכנסת ‘שער שמיים’ בשכונת עין הים בחיפה. האש כובתה על ידי כוחות הכבאות וההצלה.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

בני הישיבה שהראשות הרב שי פרי,  הממוקמת בסמוך לבית הכנסת חדרו למקום, הצילו את ספרי התורה – ונשאו בידיהם את ספרי התורה למתחם הישיבה, השוהה בקפסולות.

בשיחה עם האברך מאיר שטרית הוא מספר: “יש לנו בקהילה ישיבה של בעלי תשובה, וכולל אברכים. לפני תקופת הקורונה, אברכי הכולל ותלמידי הישיבה למדו באותו מבנה. בגלל מתווה הקפסולות הפרידו אותנו. את האברכים העבירו למבנה סמוך לישיבה – השייך לקהילה שלנו. ממש סמוך לישיבה.

“אתמול בשעות הצהריים, בסביבות השעה 15:30, אנו שומעים צעקות “אש, אש”. תוך שניות כל בית הכנסת התמלא עשן, זה לא יאמן. עשן ולהבות.

״מיד הוצאנו את ספרי תורה לישיבה. הגיעו לוחמי אש ולקח  להם שעתיים עד שכיבו את השריפה״.

היו אברכים בבית הכנסת בזמן השריפה?

״לא, הכולל של האברכים, אנחנו לומדים מחוץ לבית הכנסת, יש לנו הצללות, שלחונות כסאות. שם יושבים ללמוד”.

מתי הגעתם למקום, שהצלחתם להציל את ספרי התורה?

״האש בתוך חצי דקה התפשטה בכל בית הכנסת. נכנסו מיד”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

מה הצלחתם להציל מבית הכנסת חוץ מהספרי תורה?

“את הספרי תורה ברוך השם הצלנו להציל, היו שם שני ספרי תורה עתיקים – שהגיעו מתוניס. הבית כנסת נשרף, הכל חרוך – כל הרהיטים, הספרים, כל הסדורים הכל נשרף”.

איך זה קרה?

“אנחנו לא יודעים איך זה קרה. זה עובר חקירה של כבאות והצלה. אין תשובות ברורות מה קרה. טוענים שהיה קצר חשמלי באחד בעמודי חשמל וזה מה שהכניס האש, הייתה סוכה בבית הכנסת״.

ומה הגיבו האברכים?

היום קמו בבוקר, ואין לנו איפה ללמוד. אין איפה ללמוד בכלל – הכולל נשרף.  לחזור לישיבה לא יכולים כי זה קפסולה. מחפשים מקום חלופי זמני. נצטרך לשקם את בית הכנסת, תהיה שם עבודה קשה”.

מה עלות הנזק?

״בסביבות חצי מיליון שקל״.

מה הרב שי פרי אומר על זה?

״הרב קיבל את זה מאוד קשה. היום בבוקר דברתי איתו, בקושי יכל לדבר. הוא קיבל את זה ממש ממש קשה. הרב מטפח את האברכים, מגיעים לישיבה בתור בחורים חילונים. מתפתחים ומתחתנים ומקימים בתים של תורה. וברוך השם יש נכדים בקהילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות