בלחץ החרדים: הגדלת הקנסות על הת”תים שיפרו החוק קוצצה בחצי

העלאת הקנס הופחתה מ-20 אלף שקלים לפתיחה בניגוד להוראות, לעשרת אלפים שקלים • רק שני שרים התנגדו להעלאת סכום הקנס: אלקין טען שהסכום נמוך מדי • יהדות התורה מתכננת להצביע נגד החוק • מקלב: "הציבור כעת במצב קשה, עסקים קורסים וכבר היום סכומי הקנסות גבוהים"
אריה ריבקינד
ט"ז חשון התשפ"א / 03.11.2020 18:48

ועדת השרים לחקיקה אישרה הערב (שלישי) את הפשרה שהציע יו”ר הוועדה, השר אבי ניסנקורן, לפיה הקנסות על הפרת הנחיות הקורונה יועלו באופן אחיד מ-5,000 ש”ח ל-10,000 ש”ח.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

הדיון על חוק הקנסות התקיים בוועדת השרים לחקיקה, ללא פגישה מוקדמת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לראשי מפלגת יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני.

גורמים בסיעות החרדיות אמרו כי ראש הממשלה זועם על חברי הכנסת החרדים, משום שליצמן אמר שיו”ר ימינה נפתלי בנט עשוי להיות חלופה לנתניהו.

במהלך הדיון אמר רז נזרי, המשנה ליועמ”ש: “לחוק כרגע אין סמכות סגירה למוסדות חינוך, נצטרך להכריע בזה. לא מייחדים את זה למגזר כזה או אחר, אלא למוסדות חינוך בכללי”.

בתום הדיון החליטה הוועדה, כאמור, על הפשרה: העלאת הקנס האחיד לסך של 10,000 ש”ח.

שני שרים התנגדו: שר הדתות יעקב אביטן, והשר למשאבי מים, זאב אלקין, שטען כי הסכום נמוך מדי.

אולם, גם אחרי השגת הפשרה, סיעת יהדות התורה מתכוננת להצביע נגד החוק, כאשר יגיע לאישור מליאת הכנסת – אם לא ייעשו עם הסיעה תיאומים מוקדמים.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

סגן שר התחבורה אורי מקלב אמר על החלטת ועדת השרים: “הציבור נמצא כעת במצב קשה, עסקים קורסים וכבר היום סכומי הקנסות גבוהים לפי כל קנה מידה. לקבל החלטה כזו היום בדיוק כאשר הציבור מתאמץ לצאת מהמשבר והתחלואה יורדת – אינה במקום ואנחנו נתנגד לה.

“לצערנו השפה בין הממשלה לאזרח נעשית באמצעות הקנסות ולא בהסברה. בעלי החנויות והסוחרים מביאים מתווה והממשלה לא מקשיבה להם, מוסדות החינוך מביאים מתווה והממשלה לא מקשיבה להם.

“הציבור מאס במיוחד כאשר רבים מהקנסות הניתנים על ידי השוטרים הינם בשטח ה’אפור’ של החוק. על הממשלה להתחיל ולטפל בדברים החשובים שאין עליהם מחלוקת בטרם תשית קנסות דרקונים כאלה על הציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות