איכלר: ‘התקשורת מסתה ותומכת באלימות של שוטרים נגד החרדים’

אריה ריבקינד
|
ט"ז חשון התשפ"א / 03.11.2020 17:44
ח”כ ישראל אייכלר בוועדת חוקה על האילמות של השוטרים: “לצרף אנשי ציבור וגורמים אזרחיים לבדיקות מח”ש, שלא יוכלו לסגור 90% מהתיקים במחשכים, בלי ביקורת הציבור”

בדיון שהתקיים היום (שלישי) בוועדת חוקה של הכנסת על האלימות המשטרתית, התייחס ח”כ ישראל אייכלר לגיבוי של מח”ש לשוטרים אלימים –  ודרש: “לשלב אישי ציבור וגורמים אזרחיים בבדיקות מח”ש כדי שלא יוכלו לסגור 90 אחוזים מהתיקים במחשכים, בלי ביקורת הציבור”.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

אייכלר אמר בדיון:  “דווקא המקרה של יענקי רוזנברג וזיסי מרגלית, מוכיחים שהאלימות המשטרתית איננה רק במקרים של הפגנה. יענקי נפצע בעת איסוף קרשים לל”ג בעומר ומרגלית נפצעה ברחוב לאחר גירוש יהודים מבית הכנסת. אם גם מקרים כאלה לא זכו להגנת מח”ש, והשוטרים לא עמדו לדין, לא פלא שהאזרחים מרגישים חסרי הגנה מול האלימות המשטרתית.

“זה מסוכן שבעתיים כאשר המשטר החילוני מעצים את המלחמה נגד הציבור החרדי אפילו בחסות הקורונה. במקרה של סלמון טקה היה כזה רעש ציבורי, שהיום אף שוטר לא מעז להכות אתיופי. כך גם מול מיעוטים אחרים שנקלעים לידי השוטרים. בעוד לשאר המיעוטים ישנה הגנה של כלי התקשורת, אצלנו זה ההיפך, התקשורת מסתה ותומכת באלימות נגד החרדים”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

אייכלר הדגיש: “אני תומך בהצעה של יו”ר הוועדה לצרף אנשי ציבור וגורמים אזרחיים לבדיקות מח”ש, שלא יוכלו לסגור 90% מהתיקים במחשכים, בלי ביקורת הציבור”.